23 aprilie 2024, 13:39

Notarul public Aurelian Popa Rădulescu, la Serviciul de noapte: Orice procură notarială este verificată în Registrul Național

Notarul este garantul libertăților și patrimoniului persoanei.

Învestit de către statul român să îndeplinească un serviciu de interes public, notarul are statutul unei funcții autonome, iar actul întocmit purtând sigiliul și semnătura sa, este  un act de autoritate publică.

Datorită pașilor făcuți de această profesie, nu mai există situații prin care diverse persoane rău intenționate puteau să păcălească, însușundu-și bani sau locuințe cu procuri false.

Acum, există Registrul Național în format electronic, deținut de Uniunea Nationala a Notarilor Publici,  prin care se verifică fiecare procură făcută la notar.

„Atunci când un cetăţean se prezintă la un notar cu un mandat, notarul care instrumentează actul în baza căruia este dat mandatul, procura, pe româneşte, în cazul unui drept translativ de proprietate, adică o vânzare, acel mandat este verificat într-o bază naţională de date, în format electronic, care este deţinută de către noi – Uniunea Nationala a Notarilor Publici. Numai notarul are posibilitatea să verifice în acea bază şi i se transmite un certificat prin care se spune că mandatul este valabil sau este revocat”, a declarat la Serviciul de noapte cu Maria Țoghină, notarul  Aurelian Popa Rădulescu.

Succesiunea făcută în primul an, scutită de plata taxelor la stat

Procedura de succesiune care se efectuează în primul an de zile de la decesul unei rude este scutită de taxele către stat, a anunțat notarul Popa Rădulescu.

Totodată, pentru persoanele netransportabile, notarul se poate deplasa la domiciliu, la cererea acestora, cu condiţia să fie şi martorii în acelaşi loc.

 


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol