28 noiembrie 2022, 14:03

O altă bancă românească renunţă la casierii

În încercarea de a-și încuraja clienții să efectueze tranzacțiile sigur și rapid în regim online, Raiffeisen Bank îşi continuă strategia de digitalizare și plănuiește să desființeze cea mai mare parte a casieriilor din țară. Măsura va deveni valabilă de astăzi, pentru IMM-uri şi de la 1 februarie 2022, pentru persoane fizice.

Clienții vor putea efectua tranzacțiile prin celelalte canale puse la dispoziţie:

  • Raiffeisen Online
  • Smart Mobile
  • ATM-uri (bancomate simple)
  • MFM-uri (bancomate multifuncționale)
  • echipamente de depunere multivalută etc.

 

Banca va mai păstra casierii în câteva dintre unităţile sale, urmând ca doar în aceste agenţii să fie făcute operaţiuni cu numerar, în mod excepţional, pentru plata ratelor la credite. Fiecare angajat al băncii vă fi gata să asiste clienţii pentru a învaţa să utilizeze eficient toate canalele alternative de plată.

Ce operaţiuni se pot face la un MFM:

  • Depunere şi retragere de numerar în şi din conturile proprii;
  • Depunere în contul unui terţ;
  • Plata ratelor;
  • Plata facturilor;
  • Depunere lei în contul terţilor (clienţi Raiffeisen Bank);
  • Operaţiuni de schimb valutar (euro/USD în lei);
  • Mini-extras de cont;
  • Interogare sold;
  • Schimbare PIN;
  • Deblocare PIN

 

Consultați lista cu agenţiile băncii care mai fac operaţiuni cu numerar (fișier PDF).

Pandemia a reprezentat un factor care a accelerat simțitor predispoziția clienților către mediul online, în toate ariile, inclusiv cel bancar.

În 29 octombrie 2018, ING Bank a închis toate casieriile fizice şi a transformat sucursalele în unităţi de tip autoservire. Banca anunțase pe parcursul anului că principalul canal de tranzacţionare devine ING Home’Bank, în timp ce Self’Bank-urile au noi tipuri de ATM-uri, care înlocuiesc casieriile tradiţionale.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol