4 mai 2024, 19:34

O interpretare modernă a vechilor nave cu pânze pentru a propulsa navele comerciale de marfă

Preocupările legate de schimbările climatice determină o interpretare complet modernă a vechilor nave cu pânze pentru a propulsa navele comerciale de marfă – de data aceasta cu scopul de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră.

Astfel, cu ajutorul unor aripi din fibră de sticlă și metal, navele pot naviga cu putere minimă dată de motor, în timp ce senzori computerizați sunt ajustați pentru a profita de viteza și direcția vântului. Potrivit primelor estimări, această propulsie eoliană economisește o cantitate substanțială de combustibil.

Deși transportul comercial nu a fost inclus în Acordul de la Paris din 2015, există un stimulent economic imens pentru ca industria să utilizeze sistemele de propulsie eoliană. Anul viitor, certificatele de emisii ale Uniunii Europene vor acoperi industria maritimă, ceea ce înseamnă că tranportatorii vor fi obligați să plătească pentru emisiile de carbon.

În prezent există aproximativ 30 de nave comerciale mari care folosesc astfel de tehnologii, inclusiv giganți de transport maritim care testează aceste sisteme. Se estimează că, în următorii ani, industria de transport maritim va opta pentru noi combustibili, cum ar fi amoniacul și metanolul, care ar arde mai curat și ar elibera mai puțin carbon – mai ales dacă vor fi utilizați împreună cu noile tehnologii eoliene.


Comentariile sunt oprite pentru acest articol