25 aprilie 2024, 4:25

Orașul viitorului a fost construit în Coreea de Sud și este o oază de verdeață controlată de tehnologia avansată

Coreea de Sud este cunoscută pentru deschiderea sa față de tehnologie, încercând constant să îmbunătățească calitatea vieții pentru cetățenii săi. Pe coasta de Vest a Coreei de Sud, un experiment pentru viața urbană este în curs de desfășurare sub forma unui oraș de 35 de miliarde de dolari construit pe mlaștini – potrivit Forumului Economic Mondial.

Songdo IBD a fost construită de la zero, la 40 de mile de Seul, în apropiere de aeroport. Ideea principală este utilizarea tehnologiilor pentru confort. Fiecare dintre rezidenți deține un card inteligent special pentru a obține diferite tipuri de servicii printre care și plimbări libere cu transportul public. Întregul oraș este conectat printr-un sistem de date și toate mașinile au semne RFID care oferă informații despre situațiile de pe șosea și despre condițiile clădirilor.

În plus față de zgârie-nori, canale de apă, centre de expoziție și internetul 4G, există parcuri, căi de biciclete, stații de încărcare pentru vehicule electrice și multe altele. Au fost create 8 sisteme de gestionare a orașului: un jgheab pneumatic cu alimentare cu apă automată, o sursă de alimentare super-economică și o rețea de alimentare „inteligentă”.

Orașul este declarat zonă economică liberă și este un parteneriat public-privat cu dezvoltatorul imobiliar american Gale International, care se străduiește să fie un model de dezvoltare în epoca emergentă a schimbărilor climatice. Prioritizând spațiile verzi, aerul curat și gestionarea eficientă a resurselor, reconceptualizează ce poate însemna un oraș.

După ce va fi finalizat până în 2020, districtul intenționează să aibă 300.000 de lucrători, dar în întreaga rețea de străzi se vor găsi puține mașini. Acest lucru se datorează faptului că planificatorii urbani din spatele districtului au un plan pentru ca utilizarea mașinilor în acest oraș să nu mai fie necesară – parte a unei tendințe globale mai largi de eliminare treptată a acestor vehicule grele de emisie.

În oraș se construiește un sistem de tranzit masiv de ultimă generație, iar toate clădirile și întreprinderile sunt situate la mai puțin de 12 minute de câte o stație de autobuz sau de metrou.  Aproximativ 40% din suprafața totală este rezervată parcurilor și altor medii verzi, de două ori mai mult decât zonele verzi găsită în New York, raportează WEF. De asemenea, 40% din apa utilizată în IBD va fi reciclată iar toate deșeurile generate de oraș vor fi gestionate de un sistem de tuburi pneumatice care transportă gunoi la un sistem central de procesare în care este ars pentru energie sau reciclat.


Comentariile sunt oprite pentru acest articol