25 aprilie 2024, 18:16

În pandemie, au crescut vânzările de produse pentru gătit, curățenie și lucrul de acasă

Deși anul 2020, marcat de criza generată de COVID-19, a adus provocări semnificative pentru piața românească, câteva dintre categoriile de bunuri de folosință îndelungată au reușit să beneficieze de contextul impus de restricțiile de deplasare. Vânzările de produse electronice și electrocasnice pentru gătit, curățenie și pentru lucrul de acasă au crescut cu peste 50% atât în anul 2020 cât și în primul trimestru al anului 2021 față de aceeași perioadă a anului anterior.

Analizele reflectă rezultatul rapoartelor GfK Market Intelligence cu privire la vânzările retailerilor către clientul final în România.

Vânzările de tablete s-au dublat în primul trimestru al anului 2021 în comparație cu primul trimestru al anului 2020, iar vânzările de laptop-uri au crescut cu peste 50%. De asemenea, vânzările de aspiratoare au crescut cu peste 50%, principalii promotori de creștere fiind produsele premium de tip robot și aspiratoare verticale.

În primul trimestru al anului 2021, friteuzele și-au dublat vânzările în comparație cu aceeași perioadă a anului anterior, iar cuptoarele încorporabile și aragazurile, precum și plitele încorporabile și-au crescut vânzările cu peste 50%.

De asemenea, creșterea investițiilor în tehnologie a contribuit la creșterea confortului de acasă. În primul trimestru al anului 2021, au continuat să crească semnificativ vânzările de electrocasnice de tip smart connect, produse care se conectează la o aplicație mobilă: mașinile de spălat smart connect au înregistrat creșteri ale vânzărilor de peste 500%, raportându-ne însă la o bază relativ mică. Uscătoarele de rufe smart connect au înregistrat o dublare a vânzărilor.

O altă tendință care s-a manifestat în această perioadă în rândul consumatorilor este cea de îmbunătățire a calității vieții și sănătății. Această tendință s-a tradus în creșterea vânzărilor de produse cu funcție de aburi, atât în Europa, cât și în România. Creșterea vânzărilor de mașini de spălat rufe cu aburi, mașini de spălat vase cu abur, precum și uscătoare de rufe cu aburi a ajuns la peste 50% în anul 2020, dar și în primul trimestru al anului 2021 în comparație cu aceeași perioadă a anului anterior.

În cadrul Panelului de Retail, GfK colectează în mod regulat date de vânzări în peste 70 de țări din întreaga lume pentru produse electronice, foto, telecomunicații, IT, echipamente de birou, electrocasnice mari și mici.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol