20 martie 2024, 15:27

Peste 800 sute de elevi și profesori, instruiţi în meseriile viitorului

Două treimi dintre români consideră că știința și tehnologia ne fac viața mai sănătoasă, mai ușoară și mai confortabilă, dar și că datorită acestora generația următoare va avea mai multe posibilități. În aceste condiții, 71,9% dintre români declară că ar fi interesați să învețe mai multe despre cum funcționează noile tehnologii,conform sondajului realizat de Agenda 2050O conversație despre viitorul României. În acelaşi timp, conform specialiştilor în domeniu, aproximativ 85% dintre meseriile ce vor exista peste 10 ani nu au fost încă inventate, iar generaţiile de acum vor schimba cel puţin șapte locuri de muncă de-a lungul vieţii.

În această toamnă, 581 de elevi și 241 de profesori de la școli din sectorul 3 au avut ocazia să afle detalii despre cele mai căutate profesii ale viitorului, cum evoluează piața muncii pe măsură ce noile tehnologii transformă stilul de viață, dar şi care sunt competențele de bază de care au nevoie, indiferent de meseria aleasă.

„Profesorii, părinții, școala sunt cei care trebuie să se adapteze noii generații de copii. Generația Z e perfect conectată la viitor și la tehnologia care evoluează într-un ritm exponențial. Le-am deschis apetitul pentru meseriile care apar și i-am învățat cum să identifice semnalele viitorului care schimbă modul de viață și de muncă al omenirii. Școala e chemată să țină pasul cu lumea în schimbare, să antreneze gândirea anticipativă a elevilor, capacitatea lor de a citi semnalele viitorului, iar profesorii să dezvolte învățarea inovatoare care să stimuleze creativitatea și gândirea critică a copiilor.”, a declarat Andreea Paul, coordonatoarea proiectului și președinta organizației non-guvernamentale INACO.

Şase sesiuni de instruire au fost susţinute de trainerii INACO în perioada 31 octombrie -15 noiembrie în trei școli din sectorul 3 – Liceul Teoretic Dante Alighieri, Școala Gimnazială nr. 80 și Școala Gimnazială nr. 195 (Hamburg). Trei sesiuni au fost dedicate elevilor, iar trei cadrelor didactice din școli; temele abordate au adus în discuţie, printre altele, abilitățile de bază pentru locurile de muncă ale viitorului, competențele digitale esențiale în viitorul apropiat, mega-tendinţele tehnologice cu impact relevant asupra pieţei muncii şi tendințelor de formare profesională.

S-a discutat şi despre cum pot fi pregătiţi elevii încă din școală în vederea susținerii unui interviu de angajare şi s-au dat informaţii relevante despre cum poate fi construit un CV în format clasic, dar și unul în format video, conform noilor tendințe de pe piața muncii.

Alte teme care au stârnit un real interes în rândul audienţei au fost cele legate de crearea unui brand personal în rețelele sociale pe care tinerii petrec mult timp, precum şi cele care au adus în discuţie competențele de viață în vreme de pace și război, care să îi ajute să găsească soluții în vremuri de maximă instabilitate și incertitudine.

Training-urile s-au desfășurat în cadrul proiectului Ghidul meseriilor viitorului, conceput și derulat de INACO – Inițiativa pentru Competitivitate, și finanțat de Primăria Sectorului 3, cu fonduri nerambursabile de la bugetul local.

A cincea ediție a Ghidului Meseriilor Viitorului poate fi accesată gratuit pe website-ul Asociației INACO.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol