18 aprilie 2024, 13:51

Piața de publicitate din România. Un raport al investițiilor din 2018 și estimările pentru 2019

Conform ultimelor date oferite în anul 2018 cheltuielile de publicitate din țara noastă au ajuns la 454 milioane de euro. Acest procent este în schimb mai mare față de anul anterior cu 10% conform celor mai noi date oferite de cei de la agenția de media Initiative. Miercuri a fost oferit publicității un raport anual denumit Media Fact Book, care aproximează o creștere de șapte la sută pentru anul în curs, până la 485 milioane de euro. Agenția trage atenția și asupra faptului că o evoluție negativă în economie se observă printr-o creștere lentă a pieței de media. 

Agenția de media Initiative publică anual un studiu despre piața de publicitate din România, unul dintre puținele analize de acest fel din spațiul nostru.

Această ediție a Media Fact Book dezvăluie că în anul 2018 totalul cheltuielilor de publicitate a ajuns la 454 milioane de euro. Față de anul precedent, se remarcă o creștere de 10%, însă 2019 va aduce o creștere de doar 7%.

Ceea ce a îngreunat procesul de extindere a pieței au fost evoluțiile negative din economie. Pe de altă parte, introducerea GDPR – în luna mai a anului 2018 – nu a schimbat cu mult situația, după cum se arată în studiul disponibil aici.

Investițiile în televiziune reprezintă cea mai mare parte din piața din România și a treia Europa Centrală și de Est, după Albania și Bosnia și Herțegovina. În acest domeniu, scrie Initiative, ”și-au continuat creșterea și în 2018, cu 10%, atingând nivelul de 300 de milioane de euro”. În 2019 se va remarca un trend asemănător, dar ceva mai lent (în jur de 5%).

Pe de altă parte, investițiile din online, radio și OOH (out-of-home/publicitate stradală) continuă să crească. Trendul ascendent este doar la formatul fizic, care se află la al zecelea an consecutiv de declin. Citește mai mult pe mediastandard.ro.

Sursă foto cover: kompositeholz.ro


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol