29 martie 2024, 15:49

Pont pentru șoferi! Cum poți să nu plătești vinieta în București

Tot mai mulți bucureșteni sunt îngrijorați de taxa Oxigen. Din 2020, mașinile non-euro și până la euro 4, vor plăti taxa.

Un pot pentru șoferi vine din Germania. A început să fie promovat un dispozitiv care ar reduce emisiile cu 94%. Astfel, mașinile euro 4 și euro 5 ar putea trece drept euro 6 doar cu această reducere.

Sistemul din Germania se numește BNOx, iar grupul Baumot îl propune ca o soluție de modernizare care reduce emisia de oxizi de azot a motoarelor diesel cu mai mult de 90%. Astfel, mașina poate trece, în teste, drept un euro 6. Chiar dacă e doar euro 4.

Cât de realistă e folosirea unui astfel de sistem pentru motoare diesel

Pe un sistem Selective Catalyctic Reduction (SCR standard), conversia oxizilor are loc la temperaturi de evacuare de peste 220°C.  Sistemul funcțional din Germania pentru motoare diesel reduce emisia de oxizi de azot la o temperatură inferioară de funcționare – 150 °C. Totodată, asta ar funcționa în condiții normale de folosire, adică în trafic, arată playtech.ro.

Mașina trebuie să treacă testul în condiții normale, deoarece testarea va fi făcută în viitor în condiții normale de folosire. Într-un astfel de scenariu, pe motoare diesel, temperaturile gazelor de evacuare sunt mult mai mici decât în ​​cazul fostelor metode de testare.

Dacă ar fi o acțiune a statului, costurile de instalare pe motoare diesel ar fi de aproximativ 368 de milioane de euro. Aici ar intra 1,3 milioane de mașini diesel, 25.000 de autovehicule comerciale și 5.000 de autobuze. Compania care a dezvoltat dispozitivul susține că s-ar face însă o economie de până la jumătate de miliard de euro, conform sursei citate anterior.

sursa foto: adevarul.ro


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol