23 aprilie 2024, 16:22

Prima femeie din România care a ajuns căpitan de cursă lungă

A dovedit că nu mai sunt profesii ce nu pot fi urmate de o femeie, devenind ea însăși prima femeie din România care a ajuns căpitan de cursă lungă.

Teodora Angela Lefterescu (născută Socolescu) a venit pe lume la 3 august 1926 la Fălticeni, în județul Suceava, și a fost de mică pasionată de călătorie.

Pentru că părinții săi nu au luat-o în serios când a spus că vrea să devină marinar, a urmat primul an pregătitor de medicină la Institutul Francez.

În tot acest timp, mergea în fiecare săptămână la minister pentru a obține aprobarea de a pleca pe mare.

După numeroase încercări și refuzuri repetate la Direcția Marinei Comerciale din București și sindicatul marinarilor din Constanța, este acceptată, trimisă în port și îmbarcată pe remorcherul “Filimon Sârbu”, unde alături de alți trei bărbați își începe prima experiență pe mare în calitate de ofițer asistent, însă doar pentru trei luni.

Este trimisă, apoi, la tot felul de munci, precum făcut noduri, spălat sau vopsit puntea, notează Radio România Actualități, într-o postare în pagina de Facebook.

În anul 1952 obține brevetul de ofițer II, iar în 1967 pe cel de “Căpitan de remorcher maritim”.

După remorcherele ”Filion Sârbu” și ”Octombrie roșu”, a secondat comandanții de pe navele ”Trotuș”, ”Jiul”, ”Polar I” sau ”Dorna”, notează marinarii.ro.

Înainte de a ieși la pensie a fost comandantul navei “Ceahlăul”, care se ocupa cu pescuitul oceanic.

Extrem de trist este faptul că a murit, pe 29 aprilie 2007, fără să aibă parte de aprecierea pe care o merita. A fost înmormântată în localitatea dobrogeană Urluia, unde un meșter local i-a ridicat o cruce pe care a încrustat conturul unui vapor.

Sursa foto: Radio România Actualități/Facebook

ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol