În următorii trei ani, cadre didactice din România, Grecia, Germania, Ungaria și Franța vor crea resurse educaționale pentru studenți, dar vor avea și întâlniri multe de lucru în jurul acestor teme.
Mai mult, vor aborda și unghiul etic prin care lăsăm inteligența artificială să intervină în viața cotidiană.
Proiectul „AiRobo: Artificial Intelligence Based Robotics” reunește profesori din cinci țări europene, care vor aborda științific, dar și didactic, felul în care inteligența artificială și roboții vor avea impact asupra noastră, ca societate.
Proiectul debutează la Universitatea de Vest din Timișoara, care este coordonator al proiectului. Rezultatele vor fi atât resurse pe care profesorii celor cinci țări le vor utiliza la cursuri, dar și aplicații. Resursele educaționale vor fi, speră conducătorii proiectului, inspirație și material pe care colegii le vor prelua, în instituțiile de învățământ superior.
„Ceea ce vrem să dezvoltăm e un set cuprinzător de materiale ca suport didactic. Anume, avem cartea ”AiRobo”, șapte aplicații robotice, trei dintre ele se vor adresa persoanelor cu dizabilități, instrumente și tutoriale video precum și publicații științifice, la conferințe internaționale.
Acest set cuprinzător de materiale didactice va fi utilizat în predarea cursurilor la universitățile partenere și speră, și la alte universități din lume”, spune managerul de proiect, profesorul universitar Isabela Drămnesc, de la Facultatea de Matematică și Informatică a UVT, citat de Tion.
Atât inteligența artificială cât și cea robotica sunt teme de interes mondial, într-o lume în care cele două elemente sunt din ce în ce mai prezente în viața cotidiană.
Acest proiect prevede cercetare detaliată în acest sens dar va privi evoluția tehnologiei și din prisma eticii din spatele mașinilor care controlează părți din existența noastră.
„Abordăm, de fapt, trei domenii principale: robotica, inteligența artificială și verificarea formală. E o provocare pentru noi, pentru că e ceva inovativ.
Roboții sunt tot mai prezenți în lumea, în societatea modernă și ne aduc foarte multe beneficii, în diferite domenii, fie că vorbim de industrie, producție, agricultură, cercetare, mediu academic, fie că vorbim de roboții care sunt creați ca asistenți, de exemplu, pentru persoane cu dizabilități, în activitățile zilnice.
Rolul roboticii va crește în viitor foarte mult iar inteligența artificială se referă la crearea sistemelor inteligente, capabile să simuleze inteligența umană. În plus, abordăm și domeniul verificării formale. Aici este foarte important să și verificăm corectitudinea sistemelor, hardware și software.
Aici vorbim inclusiv despre roboții care interacționează cu oamenii. Acolo trebuie să ne asigurăm de faptul că robotul nu face vreun rău omului”, a detaliat Isabela Drămnesc, managerul proiectului AiRobo, pentru sursa citată.
În acești trei ani de desfășurare, echipele de cadre didactice universitare vor avea multe sesiuni de lucru în țările participante, unde vor concepe materialele propuse, programele, publicațiile științifice și strategiile prevăzute în proiect.
Pentru cei care vor să știe mai multe despre proiect, întreg procesul, codurile software și evoluția în timp real, acestea vor fi disponibile online, fie pe pagina de Facebook dedicată proiectului, fie pe pagina web nou creată.
Proiectul AiRobo este un proiect european Erasmus+ Parteneriate de Cooperare pentru Învățământ Universitar.
Comentariile sunt oprite pentru acest articol