1 decembrie 2021, 21:08

Adio cookie-urilor, bun venit cohortelor! Cum se va schimba publicitatea online

Internetul se schimbă, inclusiv cât plătim pentru conținut și anunțurile și mărcile pe care le vedem. Acest lucru se datorează faptului că Apple și Google lansează protecții de confidențialitate care împiedică specialiștii în marketing să aibă acces la datele noastre atunci când ne afișează reclame. Modificările au repercusiuni majore pentru publicitatea online, care reprezintă o bază de afaceri pentru aplicațiile și site-urile gratuite pe care mulți dintre noi le folosim, precum Facebook, TikTok și Weather Channel. Aceste site-uri și aplicații trebuie să vină acum cu noi modalități de a afișa reclame sau de a face bani.

Timp de decenii, agențiile de publicitate s-au bazat pe „cookie-uri”, bucăți de cod plantate în browserele Web, care pot urmări istoricul nostru de navigare, pentru a ne urmări online și a ne afișa reclame relevante. Când au apărut smartphone-urile, specialiștii în marketing au folosit, de asemenea, coduri de urmărire în aplicațiile mobile, pentru a vedea „pașii” utilizatorilor în aplicații și site-uri.

Fără cookie-uri, dar apar cohortele

În 2017, Apple a lansat o versiune a browserului Safari care împiedica tehnologia utilizată de companiile de marketing pentru a urmări oamenii de la un site la altul. Anul acesta, Apple a lansat App Tracking Transparency, o fereastră pop-up în aplicațiile pentru iPhone, care oferă oamenilor posibilitatea de a nu fi urmăriți.

În 2019, Google a anunțat Privacy Sandbox, un set de idei pentru dezvoltarea unui Web mai privat. Compania are planuri pentru browserul Chrome, să blocheze cookie-urile de urmărire până în 2023, în favoarea unui nou sistem pentru agențiile de publicitate.

Acest sistem este numit Federated Learning of Cohorts și implică gruparea oamenilor pe baza intereselor lor. Dacă vizitați site-uri Web legate de tenis și câini, puteți fi plasat într-o cohortă de oameni care împărtășesc aceste interese. De îndată ce un site Web se încarcă, acesta scanează browserul după un cod de identificare, pentru a vedea din ce grup aparțineți. Apoi, site-ul Web poate decide ce tipuri de anunțuri publicitare să afișeze.

În teorie, această metodă ar fi mai puțin invazivă decât metodele de urmărire actuale, deoarece agențiile de publicitate nu ar avea acces la un cookie care conține istoricul dvs. de navigare personal. Dar există un compromis: în cele din urmă, multe produse și servicii online pot costa mai mult. Astăzi, firmele mici pot cheltui o sumă modestă pentru a viza clienții cu anunțuri pe diferite site-uri Web și aplicații.

Deoarece acest tip de urmărire poate fi acum blocat pe dispozitivele Apple, companiile mici ar putea fi nevoite să aleagă mărci mari precum Facebook, Google și Etsy și să facă publicitate în fiecare dintre aceste platforme. Deci, companiile vor cheltui mai mult pentru a-și face publicitate produselor pe mai multe platforme. Aceste costuri mai mari vor fi apoi transmise către dvs., ducând la creșteri de preț.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.