Trăim într-o era în care nu mai știm dacă unele lucruri sau situații sunt cu adevărat reale sau nu, astfel, la acest capitol, realitatea virtuală constituie un subiect controversat. Ce este? cum influențează? ne ajută?
Ei bine, realitatea virtuală este termenul ce descrie un mediu tridimensional generat de un computer. Reprezintă un mediu de interacțiune și explorare pentru ființele umane. Acea persoană devine o parte a lumii virtuale sau este “scufundată” în acest mediu, iar cât timp este acolo are puterea de a manipula obiecte sau de a acționa conform unei palete specifice.
Personal, am fost foarte speriată de ideea de a încerca o experiență la VR, dar vizita la Univrse, m-a convins să-mi pun ochelarii și să mă las purtată de cele mai tari senzații. Cu ajutorul realității virtuale poți sări de pe o clădire de 10 etaje fără să pățești nimic, iar experiența este cât se poate de reală în mintea ta.
Pentru a obține mai multe informații legate de acest domeniu, am luat legătura cu fondatorul Univrse, Matei Mircea, care la numai 23 de ani, prin acest proiect a devenit și partener Forbes. Iată ce am aflat în urma interviului:
Bună Mircea! Cum spuneam și mai devreme, experiența la Univrse a fost una cu totul deosebită și cât se poate de reală. E o experiență fascinantă. Cum a luat naștere totul?
Matei Mircea: Bună, păi totul a început când eram în anul III de facultate în Marea Britanie și primeam foarte multe studii de caz făcute pe realitate virtuală, deoarece erau mai cost-eficient și time-eficient. Văzând și cunoscând mai multe despre mediul virtual, am început să mă gândesc la un bussines în România cu acest profil, deoarece la noi nu era atât de cunoscut și am luat totul ca pe o provocare.
De aici am dezvoltat prima dată ideea de cinema în VR, doar că licențele erau foarte scumpe, așa că m-am rezumat doar la vânzarea ochelarilor de realitate virtuală pe care îi luam din China și îi distribuiam prin toată România. Practic acesta a fost momentul în care am realizat că lumea este interesată de ceva nou, că ei chiar căutau noutatea și că un business de acest tip ar merge foarte bine, așa că am aplicat pentru fondurile Start-up Nation, am câștigat unul din proiecte și am deschis Univrse, unde am adus cele mai performante echipamente.
Spune-mi te rog dacă ai avut o persoană sau mai multe care să te îndrume?
Am avut un consultant care s-a ocupat de proiectul meu, deoarece nu aveam toate cunoștințele necesare pentru a face un plan de afaceri cap-coadă , însă, proiectul l-am gândit singur și tot singur mi-am format și echipa, ideile și tot ce cuprinde sistemul de implementare al afacerii.
Am înțeles, impresionant! Dar în altă ordine de idei, vorbește-mi despre afacerea ta, pe ce se bazează mai exact, ce oferă, cu ce veniți nou?
Inițial am gândit Universe ca pe un business mai serios decât jocurile, adică vedeam VR-ul ca pe viitoarea platformă, cu un potențial enorm nu doar în jocuri, ci și în alte domenii de activitate, dar pentru început trebuie să obișnuiești piața cu noul termen și să o familiarizezi cu realitatea virtuală, iar jocul este cea mai bună modalitate de a atrage în primă fază. Astfel, ulterior vom merge pe educație, fitness, training în VR și așa mai departe.
În ceea ce privește serviciile pe care le oferim, pe lângă diverse jocuri, dispunem de aplicații educative, prin care copiii pot analiza de exemplu anatomia corpului uman, într-o manieră cât se poate de reală, automat reținând mult mai rapid informația. Am mers pe principiul că nu poți educa copiii viitorului cu un sistem învechit, astfel, realitatea virtuală a fost dovedit că este un stimulent al creierului mult mai eficient.
Iar legat de de lucrurile fresh pe care le aducem, pot începe prin faptul că suntem singurii distribuitori de platforme Kat Walk din țară. De asemenea, mai venim nou cu acest concept de evenimente pe care le organizăm din mediul virtual, de exemplu zile de naștere, plus că aparatura noastră este una din cele mai performante.
Care e povestea denumirii acestui business și spune-mi dacă ai de gând să te extinzi?
Cu acest nume este o poveste foarte interesantă, eu mi-am ghidat toată viața după legea atracției, filmul THE SECRET, iar acolo la un moment dat, spune “cere și ți se va da “, întrebarea fiind “cine? “, iar răspunsul, evident că este “Universul “, de unde și ideea numelui pentru primul meu business.
Da, desigur, de la nici 2 luni e la deschiderea primului spațiu, am început deja extinderea în sistem de francizare. Până acum avem oferte din norul României, Iași, Constanța și urmează desigur, să mai deschidem și noi o locație în țară.
Mircea, crezi că o să se ajungă vreodată la nivelul la care această experiență să fie acceptată de corp și să nu provoace dezorientare și rău de mișcare?
Cu siguranță, oamenii deja ajung să confunde realitatea virtuală, cu adevărata realitate, desigur atât timp cât folosesc un echipament profesional în VR, iar legat de asta, trebuie să luam în considerare faptul că tehnologia este în continua dezvoltare, ceea ce înseamnă ca o să avem parte de o calitate și mai înaltă a echipamentului, care, categoric ne va introduce mai mult în VR.
Deși știu deja că toți clienții pleacă veseli și plini de sclipire din spațiul tău virtual, dar aș vrea să știu primul feedback cum a fost, de la primele persoane care au călcat la Univrse?
La început am avut emoții, ce-i drept, nu în ceea ce privea reacția celor mai mici, ci cea generată de adulți, însă, am avut surprinderea ca feedback-ul să fie pozitiv de la început și să am mulțumirea de a-mi vedea toți clienții plecând cu zâmbetul acela de copil pe buze, lucru ce-ți dă cea mai mare satisfacție.
1 comentariu