Vești bunde din infrastructură. România cumpără 37 de trenuri electrice de la compania Alstom, care a câștigat o licitație în acest sens.
HotNews scrie că acestea sunt primele trenuri electrice pe care România le va avea, în afara de cele trei care au fost produse la Craiova și sunt operate de Softrans.
Costul total al tranzacției este de 1.3 miliarde lei fără TVA.
Trenurile electrice vor fi puse în circulație imediat ce vor fi primite de la furnizor, în prima fază 20 de garnituri (pachetul de bază conform contractului), apoi alte 17 (opțiune).
Trenurile electrice (RE-IR) au o capacitate de transport de peste 300 persoane/tren, la o viteză maximă de circulație de 160 km/h. Totuși, se presupune că pe unele segmente din România, trenurile vor circula cu restricții din cauza infrastructurii.
Majoritatea rutelor pe care vor circula aceste trenuri au ca stație de plecare București Nord. Astfel, noile trenuri ale României urmează să fie utilizate pe următoarele rute electrificate ale rețelei CFR SA:
Rutele trenurilor electrice
București Nord – Constanța
București Nord – Brașov – Arad – Timișoara
București Nord – Brașov – Cluj
Brașov – Deda – Cluj
București Nord – Brașov
București Nord – Iași
București Nord – Suceava
București Nord – Galați
București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani- Simeria
București Nord – Craiova – Timișoara – Arad
Cluj – Timișoara
Cluj – Suceava – Iași
Comentariile sunt oprite pentru acest articol