Unul dintre cele mai așteptate evenimente de cumpărături din România este Black Friday.
93% dintre români sunt familiarizați cu acest eveniment, iar 57% dintre români intenţionează să facă achiziţii. Bugetul pregătit este în creștere cu 231 lei față de anul trecut, ajungând la 3.116 lei.
În ceea ce privește categoriile de produse preferate conduc topul: televizoarele (36%), electrocasnicele mici (36%), hainele (26%), telefoanele mobile (26%) și mașinile de spălat (19%).
Tinerii se orientează spre alte categorii: haine (40%) și telefoane mobile (40%), sau laptopuri (17%).
Pentru segmentul 25-34 de ani interesul este pentru haine (34%) și cosmetice (15%). Cei cu vârsta între 35-44 de ani își doresc mai mult electrocasnice mari, pe când cei din intervalul 45-55 de ani se gândesc mai mult să cumpere televizoare (42%) și aragaze (13%).
Persoanele între 56-65 ani „vânează” mai mult decât restul articole de home & deco (16%) și produse alimentare și băuturi (14%), arată datele Kantar, citat de hotnews.ro.
Pentru femeile cu vârste cuprinse între 25-34 și 45-55 de ani interesul rămâne produsele cosmetice.
Studiul a fost realizat în perioada 14-21 octombrie 2024, pe un eșantion reprezentativ la nivel național de 2001 respondenți, cu vârste între 18 și 65 de ani, interviurile fiind realizate prin metoda CATI.
Centrul European al Consumatorilor din România, direcţie a Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, vine cu o serie de recomandări pentru cumpărăturile online, pentru ca cetăţenii să fie bine pregătiţi pentru campania de reduceri Black Friday.
Consumatorii sunt sfătuiţi să arunce o privire atentă asupra site-ului de pe care doresc să facă achiziţia, să verifice dacă reducerea este reală, să nu cedeze presiunii, să aleagă o metodă de plată sigură și să folosesc garanția legală, dacă este cazul.
Comentariile sunt oprite pentru acest articol