Site icon Editia de Dimineata

McDonald’s s-a închis în Rusia. Dar există Unchiul Vania, cu un logo aproape identic

McDonald’s este acum închis temporar în Rusia. Dar o alternativă locală, Unchiul Vania, pare să se pregătească să ia o parte din afacerea cu burgeri, cu un logo ciudat de familiar. Într-o înregistrare a mărcii din 12 martie, logo-ul galben și roșu al Unchiului Vania arată aproape identic cu emblematicele Arce de Aur de la McDonald’s, dar înclinat cu 90 de grade spre dreapta. Ele fac parte din litera „B” din alfabetul chirilic, care corespunde cu „V” din „Vania”.

Foto: JoshGerben (https://twitter.com/JoshGerben/status/1504082125968007174)

Acest lanț de noi restaurante nu s-a deschis încă și se pare că planul este de a prelua restaurantele McDonald’s închise.

Viaceslav Volodin, președintele Camerei Inferioare a Rusiei în Parlament, a declarat că mărcile rusești ar trebui să preia locațiile McDonald’s:

„Au anunțat că se închid. Ei bine, aproape. Dar mâine în acele locații ar trebui să avem nu McDonald’s, ci Unchiul Vania. Locurile de muncă și prețurile reduse trebuie păstrate.”

Oficialii au mai spus că Rusia poate ignora brevetele deținute de entități din țări pe care Moscova le consideră ostile, în timp ce Putin a anunțat un plan de naționalizare a afacerilor cu capital străin, care au părăsit țara. El a spus că Rusia trebuie să „introducă management extern” asupra companiilor care pleacă „și apoi să transfere aceste întreprinderi celor care doresc să lucreze”.

McDonald’s a declarat că va continua să plătească salariile întregi pentru angajații din Ucraina, unde McDonald’s avea 108 magazine înainte de război, precum și în Rusia, unde compania avea aproape 850 de magazine și 62.000 de muncitori. Când McDonald’s și-a deschis porțile în Moscova în urmă cu 32 de ani, directorii și-au exprimat încrederea că vor rămâne în Rusia sovietică, orice ar fi.

Exit mobile version