19 octombrie 2021, 5:45

Sănătatea microbiomului intestinal, importantă în combaterea depresiei în timpul pandemiei

Există un număr tot mai mare de dovezi care leagă depresia de sănătatea microbiomului. Un nou studiu arată că sănătatea microbiomului intestinal poate ajuta la ameliorarea unora dintre simptomele depresiei asociate cu pandemia COVID-19.

Cercetătorii de la Case Western Reserve University, University Hospitals Cleveland Medical Center (UH), BIOHM Health LLC și Louis Stokes Cleveland VA Medical Center au publicat o lucrare în revista științifică „Frontiers of Nutrition”. În lucrarea lor, autorii scriu că factorii de stres semnificativi declanșați și exacerbați de COVID-19 sunt asociați cu creșteri uimitoare ale numărului de boli mintale, în special al celor legate de tulburările depresive.

Într-o perioadă de o lună, la începutul pandemiei COVID-19, cercetătorii scriu că a fost raportată o creștere cu 34,1% a prescripțiilor medicale pentru medicamentele antianxietate, o creștere cu 18,6% a prescripțiilor de antidepresive și o creștere cu 14,8% a medicamentelor antiinsomnie.

Microbiomul este definit ca genomul colectiv al microbilor (compuși din bacterii, ciuperci, protozoare și viruși) care trăiesc în interiorul și pe corpul uman, dar în primul rând în intestinul uman. Oamenii de știință cunosc că acești microbi joacă un rol semnificativ în sănătate și boală.

Studiile sugerează, de asemenea, că microbiomul ne afectează creierul și emoțiile. Microbiomul intestinal și creierul comunică între ele prin căi de semnalizare neuronale, inflamatorii și hormonale. Ca urmare a interacțiunii bidirecționale dintre microbiomul intestinal și creier, fiecare poate trimite mesaje care îl afectează pe celălalt.

Cercetătorii sugerează câteva soluții:

  • o dietă sănătoasă cu fructe și legume. Acești factori nutriționali par să fie asociați cu scăderea ratei depresiei, posibil datorită proprietăților lor antiinflamatorii, neuroprotectoare și probiotice;
  • probiotice pentru a îndeplini funcția critică de reechilibrare a microbiomului și tratarea depresiei;
  • obiceiuri de stil de viață, inclusiv exerciții fizice, somn și reducerea stresului.

 

 


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.