4,8 miliarde de utilizatori sunt prezenți pe social media în primăvara anului 2023, conform unei analize făcute de compania Kepios. Acest lucru înseamnă că 59,9% din populația de pe glob este activă pe rețelele de socializare.
În plus, analiza mai arată că tendința este una de creștere.
Astfel, față de anul trecut s-a înregistrat o creștere de 3,2 procente a utilizatorilor prezenți pe social media. Creșterea totală este de 150 de milioane de utilizatori într-un an.
Practic, la fiecare secundă în medie 4,7 utilizatori noi pătrund în lumea rețelelor de socializare. Totuși, compania care a realizat analiza precizează că unii oameni pot avea mai multe conturi pe rețelele de socializare, acesta fiind și motivul pentru care referirea se face la utilizatori și nu la oameni.
Aceeași analiză a mai arătat că 9 din 10 utilizatori de Internet accesează rețelele de socializare în fiecare lună. Având în vedere că cele mai multe rețele de socializare permit folosirea platformelor doar pentru persoanele care au împlinit cel puțin 13 ani, compania Kepios estimează că 77% din populația globală eligibilă le folosește.
Statistici. 2 ore 24 de minute pe zi
Conform datelor disponibile, un utilizator folosește sau vizitează în mod activ în medie 6,6 platforme sociale în fiecare lună și petrece în medie 2 ore și 24 de minute pe zi în acest mediu. Ținând cont că oamenii dorm în medie între 7 și 8 ore în fiecare zi, studiul estimează că oamenii își petrec aproximativ 15% din restul timpului pe rețelele de socializare. Practic, toți oamenii petrec 11,5 miliarde de ore pe rețele de socializare în fiecare zi. Acest lucru înseamnă 1,3 milioane de ani de existență umană.
Ierarhie. Cifre
Facebook este cea mai mare rețea de socializare din lume
Facebook rămâne cea mai mare rețea de socializare din lume, conform datelor disponibile în studiu.
Șapte platforme de social media au trecut însă de 1 miliard de utilizatori activi în aprilie 2023. Numărul utilizatorilor activi într-o lună pe Facebook a ajuns așadar la 2,96 miliarde. YouTube are 2,52 miliarde și este pe locul doi în acest top, în timp ce pe trei este WhatsApp, cu cel puțin 2 miliarde de utilizatori activi într-o lună.
Instagram are 2 miliarde de utilizatori activi, WeChat are 1.31 miliarde de utilizatori, reclamele TikTok pot ajunge la 1,09 miliarde de adulți, iar acoperirea potențială de publicitate a Facebook Messenger este 1,03 miliarde de oameni. Dintre utilizatorii de Facebook, 71,1% folosesc și YouTube, 72,7% sunt prezenți și pe Whatsapp, 76,8% au și cont pe Instagram și doar 50,3% sunt activi lunar și pe TikTok.
Răspunsuri. Rolul social media
Întrebați de ce folosesc social media, 48,2% au spus că vor să rămână în contact cu prietenii și familia. 36,8% au menționat că vor să umple timpul liber, 34,5% citesc știrile, 29,2% vor să vadă un conținut interesant, fie că e vorba de articole sau clipuri video, în timp ce 22,8% urmăresc streamuri live.
Peste 3 miliarde de oameni se joacă pe internet
Dincolo de folosirea social media, o altă întrebuințare principală a Internetului sunt jocurile. Conform datelor disponibile, în 2023 numărul oamenilor care se joacă a ajuns la 3.09 miliarde. Este o creștere de peste 1 miliard de oameni în numai șapte ani, iar specialiștii anticipează că numărul acestora va ajunge la 3,32 miliarde până în 2024.
Piața jocurilor video este așteptată așadar să ajungă la 384 de miliarde de dolari în 2023, iar pentru anii următori se anticipează o nouă creștere semnificativă, cu venituri care să ajungă la 521 de miliarde de dolari până în 2027.
Și industria de casino online înregistrează o creștere puternică, la fel ca și cea de pariuri sportive. Aceste domenii online vor ajunge, potrivit specialiștilor, la 88,65 de miliarde de dolari, în creștere considerabilă față de anul 2022, când piața a însemnat 81,08 miliarde de dolari. De asemenea, cercetătorii de la Globe News Wire estimează că piață va ajunge la 125,6 miliarde de dolari până în 2027. Regiunea cu cele mai mari venituri din gambling online este Asia – Pacific, dar specialiștii anticipează o creștere masivă pentru Europa de Est în perioada următoare.
Se poate observa așadar o tendință de creștere în social media și în industria de gaming și gambling. În schimb, în industria platformelor de streaming online, cum ar fi Netflix ori Disney Plus, se sesizează o scădere considerabilă a numărului de utilizatori de la un trimestru la altul, motiv pentru care companiile caută soluții pentru a diminua din pierderi.
Comentariile sunt oprite pentru acest articol