În cea mai mare tranzacție din retailerul alimentar din ultimii 7 ani, Carrefour va “înghiți” Cora, informează Ziarul Financiar.
Gigantul Carrefour preia operaţiunile din România ale retailerului Cora iar trazacţia ar urma să vizeze cele zece hipermarketuri şi alte câteva magazine de proximitate modernă sub brandul Cora.
Aceasta nu este prima încercare de vânzare a companiei, de-a lungul anilor ZF a scris în mai multe rânduri că acţionarii nu sunt mulţumiţi de rezultatele locale şi caută cumpărător.
Conform ZF, Cora a avut un profit modest în 2020, iar în 2021 a avut pierderi de 43 mil. Lei.
Pe această piață au mai avut loc astfel de “mișcări”. De pildă, Real a vândut către Auchan cele 20 de magazine pentru 250 de miliarde de euro, iar Lidl a intrat pe piață prin achiziționarea rețelei Plus Discount (circa 200 mil. euro).
În trecut, Carrefour a mai cumpărat și rețeaua Billa.
UPDATE: Tranzacția a fost confirmată de Carrefour
Retailerul francez Carrefour a confirmat că va prelua magazinele Cora din România, după ce a semnat un acord cu Grupul Louis Delhaize.
Conform unui comunicat de presă, acordul presupune preluarea activităților Cora din România incluzând 10 hipermarketuri și 8 magazine Cora Urban, precum și preluarea celor aproximativ 2.400 de angajați.
„Această tranzacție va consolida prezența Carrefour în România, prin hipermarketurile și formatele de proximitate preluate în locații cheie; acestea vor fi transformate ulterior în magazine ale brandului Carrefour și adaptate formatelor sale.
Tranzacția este supusă aprobării de către autoritățile abilitate în domeniul concurențial și se așteaptă a fi finalizată până la sfârșitul anului 2023”, a transmis compania.
„Compania Carrefour este determinată să-și continue creșterea pe piața locală. Această achiziție demonstrează ambiția noastră de a deveni prima alegere a românilor în materie de retaileri, contribuind la rețeaua noastră cu două formate principale – hipermarketuri și magazine de proximitate.
Carrefour are încredere deplină în formatul de hipermarket și în rolul său strategic pentru prezența locală, el fiind sursa principală pentru misiunile de cumpărare săptămânale și de satisfacere a nevoilor de bază ale clienților noștri. Prin acest proces vom adăuga 10 noi hipermarketuri pentru o acoperire națională cât mai bună. Sunt încântat de această realizare a businessului local și îmi propun să asigur o tranziție cât mai bună pentru toate părțile implicate – de la noii noștri colegi, furnizori sau viitori clienți”, afirmă Julien Munch, CEO Carrefour România, citat în comunicat.
Comentariile sunt oprite pentru acest articol