Site icon Editia de Dimineata

Scurta poveste a Turnului Eiffel. Care sunt legăturile cu România?

http://omofon.com

Ceea ce ar trebui să știe fiecare român, este faptul ca francezii ne datorează multe mulțumiri când vine vorba de cea mai cunoscută construcție a Parisului!

În anul 1889, cu ocazia „Expoziției Universale” de la Paris, care a sărbătorit 100 de ani de la Revoluția franceză, a fost inaugurat Turnul Eiffel.

Povestea turnului pare să dezvăluie faptul că acesta a fost realizat după o tehnologie a inginerului român Gheorghe Pănculescu, iar oțelul folosit pentru ridicarea lui ar fi fost fabricat în Reșița.

http://seyahat.mynet.com

Pănculescu s-a născut în Vălenii de Munte, în anul 1844, a fost absolvent al Unversității de „Știință și Tehnologie” din Zurich și mai apoi a făcut parte din compania de inginerie „Société des Établissements Eiffel”, fondată de Gustave Eiffel, la recomandarea poetului român Vasile Alecsandri.

În 1878, Gheorghe Pănculescu revine în țară pentru a proiecta și construi linia de cale ferată București-Predeal. Deși perioada alocată acestei construcții era de 5 ani, românul a reușit s-o termine în doar un an, cu ajutorul sistemului inovator de îmbinare a grinzilor de metal în faza de pre-asamblare.

http://www.topromani.ro

Fiind uimit de tehnica rapidă a lui Pănculescu, în 1879, Gustave Eiffel călătorește la Vălenii de Munte, pentru a-l întâlni personal pe acesta, francezul fiind găzduit chiar în casa unde acum se află Muzeul „Nicolae Iorga”.

Așadar, Turnul Eiffel a fost realizat prin aceeași tehnologie, iar Gustave Eiffel a documentat contribuția lui Pănculescu în lucrarea sa „Communication sur les travaux de la tour de 300 m” scrisă în 1887.

Până în anul 1930, când a fost finalizată clădirea Chrysler din New York, Turnul Eiffel a ocupat locul celei mai înalte clădirii din lume.

Exit mobile version