19 aprilie 2024, 21:26

Senzații tari românești. Batonul de ciocolată, martorul schimbării generațiilor

Cu mic, cu mare, am auzit cu toții despre batonul de ciocolată Rom Autentic. Cultura contemporană a transformat această ciocolată într-o emblemă a României, cu care au crescut foarte multe generații. Însăși inscripția București de pe baton este un lucru pe care cu toții l-am observat și ne-a inoculat ideea de produs autohton. Aceștia au revenit în forță după 2000, provocând românii să se unească, să fie mândri de identitatea lor și să lupte pentru valorile pe care le avem.

Istoricul Rom Autentic

Anul apariției este 1964, iar acum, după mai bine de 50 ani, faima batonului de ciocolată cu aromă parfumată de rom este la fel de ridicata ca în perioada comunistă, când nu prea aveai sortimente de unde alege. Pe lângă Mars, Bounty, Snickers sau ciocolățelele de la Kinder, Rom Autentic rămâne o alegere pentru cei mai mulți pasionați de dulce.

[Sursa foto: Citadinul.ro]

Rețeta fabricii Kandia din Timișoara se păstrează încă intactă și de aceea părinții și bunici gustă, la propriu, cu fiecare mușcătură o bucățică de istorie.

Original, batonul conținea o cremă de rom învelită în ciocolată amăruie, însă începând cu 2008 au început să apară diferite sortimente din gama Rom,  cum ar fi biscuiți, napolitană, sandviș, prăjitură, produse care au ciocolată cu lapte, dar și înghețata care reprezintă varianta rece și savuroasă a Rom Autentic, numai bună în zilele de vară.

Reclamele și campaniile de-a lungul anilor

Rom apare pentru prima oară la TV în 2005, atunci când se relansează batonul. Campania fost inspirată de Epoca de Aur a României, mai precis comunismul. Cine nu își aduce aminte de spotul publicitar cu rocker-ul pe care partidul îl vrea tuns?

De asemenea, au avut curajul, în 2008, să integreze manelele în contextul de autenticitate românească. Bărbatul care asculta manele este prezentat chiar într-un mod amuzant, plăcut, nu dizgrațios așa cum s-au prezentat aceste creații muzicale rome.

Anii trec, reclamele se schimbă, însă un lucru este cert. În fiecare an, de Ziua Națională a existat câte o campanie a brandului. În 2014 se lansează „Întoarce-te române„.

În 2014 am ieșit din nou pe net, fluturând tricolorul. În anul acesta însă, cineva lipsea de la Marea Adunare. Mii de români scriau „La mulți ani, România!” cu dor de casă, de la mii de kilometri distanță. Așa că ne-am gândit: ce-ar fi să punem la cale un plan de aducere înapoi?

Împreuna cu oamenii dragi ai românilor plecați în străinătate am organizat un complot: pe întoarceteromâne.ro oricine putea să facă un filmuleț lacrimogen care să-i amintească prietenului plecat în afară cât de bine e acasă. Șantaj emoțional, ce mai. Și pentru că era nevoie și de argumente raționale, împreună cu REVIRO, agenție de recrutare, le-am arătat românilor că s-au îmbunătățit lucrurile pe piața locurilor de muncă de la noi și acum au la ce să se întoarcă. Așa că pe același întoarceteromâne.ro, frații noștri plecați au putut să intre în contact cu un consultant care să-i ajute să-și găsească un job bun în România.

Aproape 2000 de români au făcut parte din operațiunea de convingere și de 1 Decembrie imnul lor de drag și dor a fost Întoarce-te, Române!„, se arată pe site-ul Romautentic.ro.

De Dragobete iubește românește, este o altă campanie care punea accentul pe diferența dintre Valentine’s Day și Dragobete. Rom-ul american a fost o glumă, menită să trezească în români mândria și loialitatea de țară pe care le uitaseră.

                                                                                                              [Sursa foto: Effie.ro]

Nu numai gustul batonului de ciocolată este autentic, ci și modul lor de promovare a patriotismului. În 2013 lansează Bucharest not Budapest, în urma zecilor de confuzii apărute.

Știai că România este pe locul 5 în topul confuziilor geografice? Nu puțini au confundat Bucureștiul cu Budapesta, capitala vecinilor noștri unguri. Prima greșeală celebră i-a aparținut lui Michael Jackson care și-a salutat publicul entuziasmat cu “Hello, Budapest” în 1992, iar de atunci situația jenantă s-a tot repetat. Ba chiar, în 2012, 400 de suporteri basci au zburat din greșeală la Budapesta pentru a-și susține echipa Athletic Bilbao în finala Europa League… de la București.

În 2013, ROM a decis că e timpul să pună capăt confuziei. Pe site-ul Bucharest not Budapest utilizatorii din toată lumea sunt invitați să urmărească tutorialul și să împărtășească propria experiență datorată confuziei. În plus, utilizatorii au trimis mesaje artiștilor pe conturile acestora de social media și și-au instalat add-on-ul de Chrome care completa orice mențiune a orașului București cu «nu Budapesta»

[Sursa foto: Romautentic.ro]

Ia cu rom! Potolește prejudecățile!

Contractul anti prejudecăți este cea mai nouă acțiune de publicitate a brandului Rom.

Tot timpul spunem că străinii au prejudecăți fată de români. Primul pas ca să reparăm asta ar fi ca noi înșine să scăpăm de prejudecățile pe care le avem față de țara asta. Noua campanie ROM ne provoacă să facem efortul asta. Când auzi în jurul tău un `Asta e România` nejustificat, poți să îl amendezi cu un `Ia cu ROM!`„, a transmis Cătălin Dobre, Chief Creative Officer, McCann Worldgroup Romania pentru Dcnews.ro.

Într-adevăr, prejudecățile și stereotipurile atrag numai efecte negative, iar noi, toți cei care gândim în concordanță cu constructele sociale avem nevoie de o schimbare. Și ce poate fi mai bun decât prin niște politici de marketing. Pe Facebook, în metrou, pe bannerele stradale, la TV, peste tot vedem această campanie, una de curaj și, sper, una educativă. Pentru că un românul care doarme-n gară, poate fi un student care a pierdut trenul.

[Sursă foto: Facebook.com]


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol