S-au scris deja multe despre incendiile mașinilor electrice, însă adesea realitatea e amestecată cu mituri și presupuneri. Drept urmare, publicul stigmatizează vehiculele cu baterie, indiferent dacă sunt mașini electrice pe de-întregul sau hibrizi reîncărcabili.
În ciuda temerilor, probabilitatea ca defecțiunile bateriei să genereze incendii sunt minime, contrazicând impresia generală că există un risc ridicat.
În privința incendiilor, datele disponibile arată că mașinile electrice nu sunt mai riscante decât vehiculele cu motoare cu ardere. De fapt, este exact invers.
Toate vehiculele vândute pe piața noastră sunt supuse unor verificări riguroase de calitate, care să asigure faptul că îndeplinesc standarde stricte de siguranță. Acestea includ și testarea detaliată a bateriilor, având în vedere că factorul uman poate crea uneori defecte, cu toate că astfel de cazuri sunt rare.
„În prezent, există o tendință puternică de creștere a siguranței; există noi standarde de siguranță care asigură faptul că, dacă s-ar întâmpla ceva în timpul unui accident și bateria ar intra în instabilitate termică, pasagerii trebuie să aibă la dispoziție cel puțin cinci minute pentru a ieși din mașină. Altfel spus, siguranța este o tendință importantă și nu este vorba doar de dezvoltarea bateriilor, ci și de construcția sistemelor de baterii, care se adaptează la aceasta”, a explicat Miroslav Mikolášek, șeful echipei de cercetare a bateriilor la Facultatea de Electrotehnică și Informatică a Universității Tehnice din Bratislava.
Sursa: Živě.sk, Slovacia
Comentariile sunt oprite pentru acest articol