17 iunie 2021, 10:50

Hai la vaccinare, neamule! Poți primi bere, marijuana, bilete de avion, bani, apartamente sau… mici!

În SUA, companii precum Anheuser-Busch care produce bere și lanțul de gogoșerii Krispy Kreme fac eforturi naționale de vaccinare a populației împotriva coronavirusului, oferind stimulente clienților complet vaccinați.

Gratuitățile și stimulentele financiare vor funcționa cel mai bine pentru anumite grupuri, cum ar fi tinerii care sunt interesați să se vaccineze, dar nu au considerat că este o prioritate. Pe oamenii care se opun vaccinării pe baze ideologice, stimulentele financiare i-ar putea face suspicioși.

Apartamente, bani, friptură, acces la sala de sport…

În țările cu un acces mai bun la vaccin, unele sectoare – inclusiv cele finanțate din fonduri publice – folosesc mijloace creative pentru a atrage publicul, câștigând publicitate pentru produsele lor. Dezvoltatorii imobiliari și fundațiile filantropice din Hong Kong s-au unit pentru a oferi un apartament de 1,4 milioane de dolari, precum și 20 de premii în numerar de 13.000 de dolari în total, într-o loterie deschisă doar rezidenților vaccinați. Înregistrarea se deschide pe 15 iunie, iar câștigătorul va fi anunțat pe 8 septembrie.

Autoritatea aeroportuară a declarat că va oferi 60.000 de bilete de avion pentru rezidenții orașului și angajații aeroportului care au fost complet inoculați până la sfârșitul lunii septembrie. Funcționarilor publici din Hong Kong, precum și angajaților de la întreprinderi private, cum ar fi banca HSBC, li se oferă o zi liberă de la lucru pe doza de vaccin făcută.

În Serbia, zeci de persoane s-au aşezat la coadă într-un mare mall din Belgrad, în speranţa că vor fi printre primii care vor primi vaccinul anti-COVID-19 şi, odată cu el, un voucher de cumpărături în valoare de 25 de euro. Numărul cazurilor de COVID-19 a scăzut treptat în Serbia în ultimele săptâmâni, până la circa 1.200 pe zi, iar guvernul încearcă să obţină o scădere şi mai mare, pentru a putea redeschide mai mult economia. Restaurantele, cafenelele, barurile şi cluburile pot funcţiona deocamdată doar în aer liber.

O iniţiativă de stimulare a interesului pentru vaccinare a venit şi din partea unui restaurant din oraşul sârb Kragujevac, care le oferă gratis o porţie de friptură sau de gulaş celor care se vaccinează anti-COVID-19.

Luna trecută, unele săli de sport de top din Dubai, centrul comercial al Emiratelor Arabe Unite (EAU), au oferit două săptămâni de acces gratuit celor care sunt complet vaccinați. EAU au unele dintre cele mai ridicate rate de vaccinare din lume, dar s-a confruntat cu un interes în scădere în rândul celor încă nevaccinați.

Israelul a oferit inițial rezidenților vaccinați un certificat verde, un document emis de stat, care indică faptul că au fost complet vaccinați. Deținătorii de permise au putut accesa cu ușurință restaurante, cluburi, săli de sport, nunți și alte locuri, în timp ce cei fără permis a trebuit să facă teste frecvente pentru coronavirus, pentru a intra. Cu toate acestea, aderarea publică la sistem a scăzut în timp, iar Israelul a anulat permisul verde luna aceasta.

Teren cu casă, canabis, extrageri loto…

În Filipine, unde scepticismul era ridicat chiar înainte de izbucnirea coronavirusului, primarul unui orășel din provincia Ilocos Sur intenționează să tragă la sorți un teren cu o casă în decembrie, când se așteaptă ca vaccinurile să fie disponibile pentru comunitatea sa. În altă parte a țării, mall-urile care servesc drept locuri de vaccinare oferă parcare gratuită și bunătăți alimentare.

Autorităţile din statul american Washington oferă „un joint în schimbul unei vaccinări” („joints for jabs”). Dispensarele de canabis din Washington, un stat care a legalizat folosirea reacreativă a marijuanei în 2012, sunt autorizate să ofere un joint prerulat oricărei persoane în vârstă de peste 21 de ani care se vaccinează. Peste jumătate (54%) dintre adulţii din statul Washington au fost vaccinaţi cu cel puţin o doză de vaccin împotriva Covid-19.

Statul Ohio va organiza cinci extrageri loto exclusiv pentru rezidenții vaccinați, care vor putea câștiga un milion de dolari în urma extragerilor. Tombola, care are loc săptămânal între 26 mai și 23 iunie, acordă fiecărei persoane ce-și are domiciliul în stat și a fost vaccinată cu cel puțin o doză a unui vaccin anti-COVID (sau cu vaccinul Johnson & Johnson administrat într-o singură doză) posibilitatea de a câștiga un premiu special în valoare de un milion de dolari. Rezidenții cu vârsta între 12 și 18 ani, care în prezent sunt eligibili pentru a fi vaccinați în SUA, nu vor putea primi acești bani, însă vor fi introduși într-o altă tombolă care va plăti câștigătorilor taxele școlare și cazarea timp de patru ani la orice universitate de stat.

Autoritățile din New Orleans au început să le ofere homari persoanelor care se vaccinează, în timp ce în Alabama rezidenții inoculați vor primi ocazia de a-și conduce propria mașină pe faimoasa pistă de curse de la Talladega.

Alte stimulente oferite în SUA:

  • În Virginia de Vest, rezidenții cu vârsta între 16 și 35 de ani sunt eligibili să primească o obligațiune de economii în valoare de 100 de dolari.
  • Unii rezidenți din Texas, Detroit și Michigan vor putea la rândul lor să primească avantaje. Comitatul Harris din Texas a alocat 250.000 de dolari pentru a oferi cupoane-cadou și alte stimulente pentru rezidenții vaccinați.
  • În Detroit, oricine se pre-înregistrează să conducă un alt rezident al orașului să se vaccineze va primi un card de debit cu 50 de dolari pe el.
  • Chicago experimentează cu un program Vax Pass, care să le permită rezidenților vaccinați să participe la concerte și alte evenimente în persoană care altfel ar fi supuse restricțiilor.
  • În Connecticut, guvernul statului a încheiat un parteneriat cu afacerile locale pentru a oferi un stimulent vechi de când lumea: băutură gratis la restaurantele care participă la program.

În Obor, vaccin cu mici și muștar

Primarul sectorului 2, Radu Mihaiu, a anunțat că se va deschide centrul de vaccinare din Obor, iar cei care se vor vaccina vor primi „o porție gratis de mici cu de toate și o apă răcoritoare.” Antreprenorii deținători ai rețetei celebrilor „mici de la Obor” vor să susțină campania de vaccinare. Programul centrului: vineri și Sâmbătă (11 si 12 iunie): 8-20; duminică: 8-18.

La „Caravana de la Obor”, centrul de vaccinare mobil, oamenii se pot vaccina rapid și fără programare, cu vaccinurile Pfizer și Johnson & Johnson.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.