23 aprilie 2024, 10:13

Studiu: Butoanele mecanice din mașini sunt mai sigure decât ecranele tactile (+ o surpriză de la Dacia Sandero)

Dacă există o tendință în domeniul auto care trebuie să dispară imediat, aceea este renunțarea la comenzile fizice în favoarea ecranelor tactile complicate.

Nu numai că această tendință relativ nouă are ca rezultat un design interior prost, dar și o experiență exasperantă pentru șofer și pasager, scrie The Manual.

Dacă sunteți în căutarea unui vinovat, arătați cu degetul spre Tesla. Constructorul auto a inițiat trendul complet digital, în care totul este controlat prin intermediul ecranului tactil din mașină. Așadar, mulțumesc, Tesla.

Ecranele tactile sunt mai puțin sigure

Se pare că, de fapt, există unele date irefutabile care arată că ecranele tactile sunt rele pentru siguranța auto și nu sunt la fel de sigure ca și comenzile fizice tradiționale dintr-o mașină.

Revista auto suedeză Vi Bilägare a realizat un studiu în care a pus 11 mașini moderne, cum ar fi Tesla Model 3, Hyundai Ioniq 5, MG Marvel R și Subaru Outback, față de un Volvo V70 din 2005 pentru a vedea dacă comenzile vehiculului mai vechi sunt mai ușor și mai sigure de utilizat.

Experiment

De la volanul vehiculelor care circulă cu aproximativ 68 mph (110kmh), șoferii au fost rugați să îndeplinească sarcini simple.

Printre acestea se numărau pornirea radioului și reglarea acestuia pe un anumit post de radio, creșterea temperaturii pentru sistemul de climatizare, resetarea computerului de bord, pornirea scaunului încălzit și alte sarcini care ar trebui să fie simple.

Șoferii au avut timp să se familiarizeze cu vehiculele înainte de a pleca pe o pistă închisă. Priza a măsurat cât timp i-a luat șoferului să îndeplinească sarcinile și distanța pe care a parcurs-o în timp ce încerca să le îndeplinească.

Câștigătorul, care nu va fi o surpriză pentru nimeni, a fost Volvo V70 2005. În ciuda faptului că este cea mai veche mașină, Vi Bilägare a considerat că este cea mai ușor de utilizat cu o „marjă mare”. Șoferii au putut îndeplini cu ușurință cele patru sarcini principale în 10 secunde. La polul opus, MG Marvel R – un vehicul care nu este vândut în SUA – a avut nevoie de 44,6 secunde pentru a finaliza toate sarcinile.

Scoruri

Vehicule precum BMW iX (30,4 secunde), Hyundai Ioniq 5 (26,7 secunde), Volkswagen ID.3 (25,7 secunde) și Tesla Model 3 (23,5 secunde) s-au descurcat prost în comparație cu V70. Publicația a acordat vehiculelor un scor de la unu la cinci, un scor mai mare fiind corelat cu un vehicul mai ușor de utilizat. V70 a obținut cel mai mare punctaj de 4,5, în timp ce iX (4,0), Ioniq 5 (3,5), ID.3 (2,25) și Model 3 (3,75) au rămas în urmă. Sărmanul Marvel R a avut un scor de 2,5, yikes.

Alte vești proaste

Mai sunt și alte vești proaste, Vi Bilägare găsind câteva domenii în care constructorii auto încearcă să reducă costurile. Mărci precum Volkswagen și Seat oferă comenzi sensibile la atingere în vehiculele lor, dar unele dintre ele nu sunt iluminate din spate. Acest lucru le face aproape imposibil de utilizat pe timp de noapte.

În loc să ofere comenzi fizice, producătorii de automobile se orientează spre sisteme de control vocal mai avansate, dar acestea nu funcționează chiar atât de bine. Sistemele de recunoaștere vocală pot fi derutate de solicitări simple, nu reușesc să înțeleagă comenzile și nu funcționează cu toate funcțiile.

Explicații

De ce este acest lucru atât de important? Ei bine, atunci când vă uitați în jos la un ecran de infotainment pentru a schimba unele setări, nu vă uitați la drum. La o viteză de 68 mph (110kmh), V70 a parcurs 1.004 picioare în 10 secunde. În MG, șoferul a parcurs 4.501 înainte de a finaliza cele patru sarcini.

Așadar, existența unor comenzi ușor de utilizat este crucială, deoarece le permite șoferilor să rămână cu ochii pe drum, ceea ce îi face mai siguri.

Și marea surpriză…

Nu sunt numai vești proaste. Vi Bilägare a constatat că Dacia Sandero, Volvo C40 și Subaru Outback au sisteme de infotainment bune și relativ ușor de utilizat. Publicația susține că Sandero și C40 au sisteme de infotainment care nu sunt pline de funcții, ceea ce le face ușor de utilizat.

Cu alte cuvinte, daca sistemele sunt simple/basic, e mai bine.

Încă un rând de explicații

Constructorilor de automobile nu le pasă de aceste studii sau de ceea ce cred jurnaliștii – cel puțin, nu când vine vorba de comenzile interioare. După cum subliniază Vi Bilägare, producătorii de automobile doresc ca vehiculele lor să fie văzute ca niște obiecte tehnologice, precum smartphone-urile și tabletele.

În plus, ecranele mari ușurează lucrurile pentru designeri, permițându-le să creeze un habitaclu „curat”.

Apoi, mai există și partea financiară a lucrurilor. Ecranele, cumva, sunt mai accesibile decât butoanele, deoarece producătorii auto pot integra mai multe funcții pe un ecran și le pot actualiza oricând doresc. Așadar, ecranele tactile sunt nesigure și teribile pentru a interacționa cu ele, dar sunt aici pentru a rămâne.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol