19 aprilie 2024, 10:25

STUDIU. Ce înseamnă neînvăţarea matematicii pentru adolescenţi

Un studiu realizat de departamentul de Psihologie Experimentală de la Universitatea Oxford, la care au participat 133 de elevi cu vârste cuprinse între 14 şi 18 ani, sugerează că neînvăţarea matematicii afectează dezvoltarea cerebrală a adolescenţilor.

Neînvăţarea acestei materii după vârsta de 16 ani poate fi un dezavantaj.

Studiul a relevat că elevii care nu învăţau matematica aveau o cantitate mai mică a unui aminoacid crucial pentru plasticitatea cerebrală (acidul gamma-aminobutiric – GABA) dintr-o zonă-cheie în care intervin multe funcţii cognitive importante, precum raţionamentul, rezolvarea problemelor, memorarea şi învăţarea, arată agerpres.ro.

Oamenii de știință au putut să facă diferențe între cei care studiau şi cei care nu învăţau matematica, bazându-se pe cantitatea acestui aminoacid deţinută de fiecare elev.

De asemenea, cantitatea de acid gamma-aminobutiric a prognozat cu succes reuşitele în acest domeniu după 19 luni, potrivit Universităţii Oxford.

Un profesor explică faptul că abilităţile matematice sunt asociate unei serii de avantaje legate de obţinerea unui loc de muncă, de statutul socio-economic, sau de sănătatea mentală şi cea fizică.

Adolescenţa este o perioadă importantă din viaţă, asociată unor schimbări cerebrale şi cognitive. Din păcate, a renunţa la matematică la această vârstă poate provoca o breşă între adolescenţii care abandonează această materie şi cei care continuă să o studieze„, a spus el.

Studiul arată și impactul pe care îl are educaţia în dezvoltarea creierului şi nivelul efectului reciproc între biologie şi educaţie.

sursa foto: meditatiicursuri.ro


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol