CITIRE

Studiu Mediastandard.ro: Ce cred românii despre fe...

Studiu Mediastandard.ro: Ce cred românii despre fenomenul știrilor false în plină campanie electorală

Perioada campaniei electorale este de departe plină de discursuri menite să schimbe atitudini și comportamente, însă, nu toate au ca scop final influențarea pozitivă a acestora, ci mai degrabă sunt menite să manipuleze cetățenii sau să îi dezinformeze. Din acest motiv, Mediastandard.ro a publicat un studiu-eveniment, care scoate la iveală impactul avut de dezinformarea din online asupra consumatorilor români de presă. Raportul realizat de către Novel Research la comanda MediaStandard.ro oferă o serie de explicații cu privire la fenomenul fake-news și cum îl percep românii. 

Tiparul de consum al românilor

Televiziunea rămâne principala sursă de informare pentru români, în mod special pentru grupa de vârstă 65+ (64,6%), în timp ce site-urile sau aplicațiile de știri și social media se clasează pe locul doi, respectiv trei. Persoanele cu vârste între 18 și 29 de ani preferă să citească știri de pe rețelele de socializare, în timp ce grupa 46-64 folosește într-o proporție mai mare platformele speciale pentru știri. 

Totuși, se remarcă că interesul pentru cititul știrilor din social media este mai mic în rândul tinerilor decât în rândul vârstinicilor. Cu alte cuvinte, procentul celor care se informează prin intermediul unor aplicații precum Facebook sau Twitter crește proporțional cu vârsta. Deși preferă știrile TV, vârstnicii citesc mai des știri online – semn că interesul pentru ultimele evenimente din țară, politice sau sociale, este mai ridicat pentru cei bătrâni decât pentru cei din segmentul 18-29 de ani, care înregistrează totodată și o prezență mai scăzută la vot. De exemplu, la alegerile europarlamentare din 2019, tinerii au votat în număr mic – exceptând persoanele de peste 65+, care probabil suferă de probleme de sănătate sau sunt în incapacitatea de a se deplasa. Dacă ar fi să ne uităm la motivele pentru care seniorii se informează constant, indiferent că vorbim de TV sau online, aceștia fac parte din categorii vizate constant de modificări legislative, dar dau dovadă și de o responsabilitate socială mai mare.

Citiți mai multe pe Mediastandard.ro.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.