3 iulie 2024, 14:38

Studiu. Preparatele la pachet conțin mai multe calorii decât limita zilnică

Deseori mâncarea la pachet are mai multe calorii decât cele necesare consumului zilnic. Este concluziala care a ajuns un studiu britanic, scrie The Guardian..

Unele mese la pachet conțin mai multe calorii pentru o singură masă decât se recomandă unei persoane să consume într-o zi întreagă.  Cafenelele, restaurantele fast-food, brutăriile, pub-urile și supermarketurile alimentează criza obezității din Regatul Unit, deoarece multe dintre mesele pe care le vând conțin un număr periculos de mare de calorii, a constatat studiul.

Potrivit studiului, realizat de agenția de inovare socială Nesta, șase din 10 mese la pachet din Marea Britanie conțin mai mult de 600 de calorii (maximul recomandat de guvern pentru prânz și cină pentru a nu lua în greutate). Mai mult, una din trei conține cel puțin 1.200 de calorii – dublu față de limita recomandată.

Din 2018, guvernul britanic a recomandat ca oamenii să nu consume mai mult de 400 de calorii la micul dejun și alte 600 la prânz și din nou seara, iar femeile și bărbații să nu consume mai mult de 2.000 și, respectiv, 2.500 de calorii într-o perioadă de 24 de ore, restul constând în gustări.

Câteva cifre

Cu toate acestea, o pizza cu cartofi prăjiți conține mai mult decât oricare dintre cele două limite maxime zilnice – un număr uriaș de 3.142 de calorii. O pizza are, de obicei, între 2.000 și 2.400 de calorii, în timp ce un burger, nuggets de pui, garnitură și băutură răcoritoare ajung la un număr semnificativ de 1.658 de calorii, a constatat Nesta. Peștele și cartofii prăjiți, alimentul de bază popular al dietei britanice, depășește și el cu mult limita de 600, cu 1.425 de calorii.

În timp ce pizza la pachet este, în medie, cel mai caloric produs studiat de Nesta, sandvișurile și rulourile contribuie cu mai multe calorii la aportul total alimentar, deoarece se vând mult mai multe dintre acestea – 1,2 miliarde pe an – comparativ cu puțin peste 200 de milioane de pizza.

Nesta a analizat ce alimente au cumpărat 5.800 de persoane din Anglia, Scoția și Țara Galilor între aprilie și decembrie 2021, alături de alte date de la Universitatea din Cambridge și grupurile de consumatori Kantar și NIQ Brandbank.

 


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol