20 aprilie 2024, 4:21

STUDIU: Profesorii din România stau „moderat” la capitolul sănătate mintală

Primul studiu privind starea de bine a profesorilor din România arată că starea de sănătate mintală a acestora este moderată. Peste 80% dintre cei chestionați raportează că munca lor nu are niciun efect pozitiv asupra sănătății lor mintale sau a stării de bine.

Starea de bine și prosperitatea sunt conceptele care stau la baza sănătății mintale. Sănătatea mintală nu implică doar absența bolilor mintale, ci și prezența unei stări de bine în care individul își conștientizează propriile abilități, poate face față stresului zilnic, poate lucra productiv și constructiv și este capabil să aducă o contribuție comunității sale.

Studiul s-a desfășurat în perioada martie – mai 2021, pe 5.000 de cadre didactice și a fost realizat în cadrul programului „Profesori Fericiți pentru România” – un demers susținut de Transylvania College Foundation din Cluj-Napoca, împreună cu dr. Gilda Scarfe, psiholoagă și fondatoare a organizației Positive Ed, în parteneriat cu Merito, SuperTeach, Romanian Business Leaders și Clusterul de Educație C-EDU.

S-a descoperit că 35% dintre profesorii din România se simt singuri și peste 80% dintre cei chestionați raportează că munca lor nu are niciun efect pozitiv asupra sănătății lor mintale sau a stării de bine.

Rezultatele studiului au fost prezentate la Cluj-Napoca, într-o conferință intitulată Educație pentru Starea de Bine. Urmăriți pe Facebook întreaga conferință.

Conceptul de flourishing, tradus în limba română drept prosperitate, a stat la baza acestui studiu. Conceptul include:

  • satisfacția în viață
  • sensul și scopul
  • caracterul și virtutea
  • starea de bine spirituală
  • relațiile sociale.

 

Acestea sunt aspecte extrem de importante atât în plan personal, cât și profesional.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol