Site icon Editia de Dimineata

SUA. Terapie prin muzică pentru persoane cu Sindromul Down

ANNANDALE, VA - DECEMBER 14: Annandale High School teacher, Annie Ray works with Kevin Juramillo, right, as Max Fay, left, looks on as Ray teaches music to nonverbal students at Annandale Hight School on Tuesday December 14, 2021 in Annandale, VA. (Photo by Matt McClain/The Washington Post)

Max Fay, 22 de ani, care are Sindromul Down și autism, a petrecut luni de zile împreună cu colegii săi de educație specială de la liceul Annandale din Fairfax County (Virginia, SUA) pregătindu-se pentru acest moment: elevii, toți având dificultăți de învățare și care intră în Categoria B („dizabilități severe)”, au învățat mai întâi elementele de bază ale ritmului muzical, sub tutela profesoarei Annie Ray.

Apoi au învățat să citească simbolurile muzicale. În ultimele săptămâni, au primit instrumente false din carton și au exersat să le scoată la începutul fiecărei ore și să le pună deoparte la sfârșit, dovedind că pot manipula viori și violoncele.


Citește și:
Sindromul Down, o nouă descoperire. Cercetătorii vor să afle care gene sunt răspunzătoare pentru problemele legate de memorie


Muzică, emoții, abilități

Tânăra profesoară de 27 de ani, care predă o clasă de leadership și conduce orchestra de la liceul Annandale High, a avut ideea unei clase de orchestră pentru studenții cu dizabilități la sfârșitul anului 2020, în apogeul pandemiei de coronavirus. La acea vreme, mulți dintre cei 180.000 de elevi ai școlilor publice din Fairfax County învățau online, cu excepția unui număr mic de elevi de Categoria B (Cat-B), pentru care educația online era considerată imposibilă.

Disciplina terapiei prin muzică a fost fondată după cel de-Al Doilea Război Mondial. Educatorii au început să o încerce în medii de educație specială, folosind muzica drept simbol al creșterii emoționale și personale, mai degrabă decât un set de abilități cognitive care trebuie învățate și exersate. Popularitatea tehnicii a crescut constant de-a lungul deceniilor care au urmat, alimentând multe cercetări asupra modului în care terapia muzicală îi ajută pe elevii cu dizabilități în anii 1980, 1990 și 2000.

La începutul lui 2021, profesoara s-a adresat directorului de la liceu, pentru a-i cere permisiunea să testeze ideea ei. El a fost de acord, iar profesoara a început să țină lecții pentru câțiva studenți Cat-B. În toamnă, cu încurajare și finanțare, a extins lecțiile la o clasă completă. În acest an școlar, ea predă la nouă elevi din Cat-B, timp de 80 de minute în fiecare zi, ajutată de doi angajați ai școlii instruiți să lucreze cu copiii cu educație specială.

Foto: Matt McClain (The Washington Post)

Exit mobile version