2 mai 2024, 3:34

Succesul bucătăriei românești: Pita de Pecica, promovată la „Săptămâna Verde 2024” de la Berlin

Pită de Pecica este un produs de brutărie obținut din aluat dospit și copt în cuptoare. Se prepară din făină de grâu, drojdie proaspătă, apă și sare iodată.

Pita de Pecica este acum promovată și în Germania, în cadrul expoziției „Săptămâna Verde 2024” de la Berlin.

Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale participă cu un stand unde se regăsesc mai multe produsele românești recunoscute la nivel național și european, informează Radio România Timișoara.

Între acestea se regăseşte şi Pita de Pecica, produs care a obţinut Indicaţie Geografică Protejată la nivel european.

Săptămâna aceasta, în Germania, sunt prezentate şi alte produse româneşti renumite: Magiun de prune Topoloveni, Salam de Sibiu, Telemea de Ibăneşti, Cârnaţi de Pleşcoi sau Plăcintă dobrogeană.

„Săptămâna Verde 2024” este nu doar o platformă de afaceri, ci și un festival al tradițiilor gastronomice și folclorice cu impact mediatic de anvergură în Europa, cât și pe plan mondial.

Anul trecut, peste 300.000 de vizitatori au trecut pragul expoziției.

Beneficiază de indicație geografică protejată la nivelul UE

Numărul produselor tradiționale românești care se bucură de notorietate și protecție europeană este destul de redus. În vestul țării există un singur astfel de produs, care are tradiție, calitate, notorietate și, de sfârșitul anului trecut, beneficiază de protecție europeană.

Printre cele 13 produse tradiționale românești cu indicație geografică protejată la nivelul Uniunii Europene se numără și “Pita de Pecica”. Este o listă selectă de pe care nu lipsesc “Plăcinta dobrogeană”, „Telemeaua de Sibiu”, „Cârnații de Preșcoi” sau „Maginul de Topoloveni.

Pita de Pecica nu este doar o rețetă bazată pe făină, apă, sare și drojdie. Produsul are o poveste care, prin calitate, a străbătut timpul și a căpătat notorietate, anunță experții.

Brandul „Pita de Pecica” poate fi folosit de toți producătorii de pâine de la Pecica, fiind obligatorie, însă respectarea rețetei.

“A fost certificat pe Asociația Producătorilor de Produse Tradiționale pentru a respecta Regulament 1151. Cuprinde cele trei brutării care au, bineînțeles, autorizații sanitar-veterinare.

Frumusețea celor trei este că de fapt unul este mai mare, stil fabrică, altul este cel care păstrează încă cuptorul vechi și are o anumită tradiție, iar altul are ustensile care au fost folosite când s-a fabricat pita, care a mers pe masa lui Ceaușescu.

S-au făcut analizele la pită. Este identică. Este același gust, sunt foarte mici particularități, doar ca și conținut de sare, dar caracteristicile sunt identice la toate trei”, atrage atenția Marinela Petran.

Indicația geografică protejată nu garantează și un preț mai bun. Există însă și beneficii care pot fi importante, mai ales dacă produsul vizează piața externă.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol