9 decembrie 2024, 5:06

Ti-ai face un tatuaj permanent pentru un an de călătorii gratuite cu transportul public?

În lupta cu criza climatică, autoritățile din Austria încearcă să convingă populația să renunțe la mașini și să mizeze pe transportul public.

Astfel Guvernul de la Viena a pus la bătaie un an de transport în comun gratuit pentru persoanele care își fac un tatuaj cu denumirea „Klimaticket”. Campania a fost însă mai degrabă criticată.

Austriecii au propus un an de transport în comun gratuit oamenilor care își tatuează oriunde pe corp „Klimaticket’, denumirea unui tip de abonament anual general. Promoția însă a fost criticată, stârnind un adevărat scandal, scrie Daily Telegraph.

În ultima perioadă, la diverse festivaluri și evenimente din țară, au apărut saloane improvizate de tatuaje, cu sloganul „Aktion geht unter die Haut” („O acțiune care îți intră pe sub piele”). Aici, festivalierii erau invitați să își tatueze „Klimaticket”.

Leonore Gewesseler, ministrul Mediului din Austria, a fost văzută promovând această campanie, la un festival din orașul St Pölten. Chiar ea purta un tatuaj temporar – „Gewesseler ia inițiativa”. Aceasta a mai precizat că tatuajele se fac doar persoanelor care au peste 18 ani și numai pe timpul zilei.

Nu toată lumea a privit mișcarea cu ochi buni. Pe rețelele de socializare, utilizatorii au atras atenția că această campanie încurajează un comportament iresponsabil în rândurile tinerilor, cărora li se cere să își facă un tatuaj permanent pentru un an de transport gratuit.

Alți politicieni au criticat-o pe Leonore Gewesseler, spunând că se folosește de pielea celor tineri pentru a face reclamă politicilor pe care le susține.

Henrike Brandstötter, de la partidul liberal NEOS, a descris ca fiind „inacceptabilă” ideea de a le oferi oamenilor bani pentru a purta toată viața o formă de reclamă pe propriul corp.

Un abonament de tip „Klimaticket” costă 1.095 de euro pe an, iar în momentul de față aprox. 245.000 de cetățeni au unul, în condițiile în care populația Austriei este de aproape 9 milioane de oameni. Nu se știe dacă această campanie va fi reluată și anul viitor.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol