READING

Top 10 cele mai valoroase brand-uri românești

Top 10 cele mai valoroase brand-uri românești

Articol realizat de Cristian Țene

Și în anul 2018, la fel ca și în 2017, producătorul de automobile, Dacia ocupă primul loc în top 10 celor mai valoroase brand-uri românești potrivit Brand Finance . Brandurile autohtone din retail şi din sistemul bancar ocupă alte cinci locuri în acest top realizat de compania de consultanță.

Sursa: hotnews.ro

Următoarele locuri din topul primelor cinci sunt ocupate de eMag, Dedeman, Petrom şi DIGI, care cumulează 2 miliarde 383 de milioane de euro. La fel ca și în anul precedent, primele șapte locuri din top sunt ocupate tot de aceleași companii care au dominat topul, schimbări s-au produs doar de la locul opt în jos. BCR a coborât de pe locul opt pe zece, permițându-le brand-urilor BRD și Electrica să urce fiecare câte un loc, cu o creștere 9, respectiv 38 de procente. Toate brand-urile analizate din top 50 însumează o valoare de 4,3 miliarde de euro, cu 14% mai mult decât anul trecut, fiind o creștere dublă față de anul trecut.

Sursa: brandfinance.com

Brand Finance mai analizează și portofoliile mărcilor individuale realizând și aici un top cele mai valoaroase 50 pe al cărui loc unu se află producătorul de bere, Ursus, cu o cifră de afaceri de  139 milioane de euro, în creștere cu 21% față de anul trecut. Alte două locuri din top zece sunt ocupate de alte companii de bere, Heineken(locul 3) și Bergenbier(locul 6). Celelalte fiind ocupate de mărci care ofertă sevicii alimentare, cosmetică și aeriene. Valoarea cifrei de afaceri cumulată a celor zece mărci individuale însumează 552 milioane de euro, rămânând neschimbată față de anul 2017.

Sursa: brandfinance.com

Brand Finance calculează valoarea mărcilor utilizând metoda “economiei de redevență”, care presupune stimarea veniturilor viitoare care sunt atribuibile brandului prin aplicarea unei rate de redevență care ar putea fi pretinse pentru folosirea brandului, ajungându-se la beneficiul economic net pe care un proprietar l-ar obține prin licențierea brandului pe piața liberă.

Vezi aici raportul detaliat al Brand Finance


RELATED POST

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.