CITIRE

Top 5 condimente cu efecte benefice asupra digesti...

Top 5 condimente cu efecte benefice asupra digestiei și menținerii greutății

Condimentele și plantele aromatice sunt ingrediente culinare cu efecte pozitive asupra organismului. Aceste prafuri aromatice pot fi folosite atât în practica gastronomică, cât şi pentru tratarea diverselor afecţiuni cu care omenirea se confruntă de mii de ani.

Noi ți-am pregătit o listă cu cele 5 condimente indispensabile pe care să le ai în casă şi să le completezi cu regularitate. Acestea au cel puţin un lucru în comun: ajută la menținerea greutății, conform csid.ro.

Anasonul

Sursa shopr.ro

Anasonul este, din păcate,  un condiment folosit destul de rar în bucătăria românească. Gustul picant al acestuia şi aroma sa intensă acompaniază perfect preparatele mediteraneene, cum ar fi peştele ori carnea de pui, însă poate fi folosit şi în deserturi, cum ar fi de exemplu perele coapte în unt, care capătă o aromă fabuloasă şi un gust autentic, fin. Trebuie avut grijă însă la cantitatea de anason folosită deoarece este extrem de parfumat.

Cuișoarele

Sursa teotrandafir.com

Cuişoarele sunt un real aliat împotriva gastritelor, a balonării, a durerilor articulare şi reumatice şi ajută la împrospătarea respiraţiei (se poate mesteca un cuişor în loc de gumă de mestecat).

Gustul lor intens şi iute, iar mirosul foarte puternic intensifică aroma preparatelor dulci şi le dă o savoare aparte. Cuişoarele sunt folosite mai ales pentru vinul fiert, însă pot fi adăugate şi în mâncăruri cu carne, peşte, vânat, tocăniţe sau marinate, precum şi în compoziţia ciocolatelor fine.

Macul

Sursa foodstory.stirileprotv.ro

Seminţele de mac sunt bogate în hidraţi de carbon, lecitina, acid oxalic, alcalozi, acizi graşi, mangan, magneziu, zinc, cupru şi calciu, compuşi care ajută la creşterea nivelului de energie şi care previn numeroase boli, printre care şi cancerul de colon. De asemenea, seminţele de mac sunt excelente pentru a calma stările de anxietate, stres, nervozitate şi pentru a îmbunătăţi capacitatea de memorare.

Consumul de mac accelerează arderile şi stimulează producţia de acid gastric. Fosforul din seminţele de mac face din acest condiment un real duşman pentru osteoporoză, favorizând absorbţia rapidă a calciului în organism şi promovând astfel, un sistem osos sănătos.

Turmenic

Sursa healthline.com

Substanţa activă din turmeric, curcumina, este cea care conferă de fapt efectele benefice atât de elogiate. Potrivit studiilor, aceasta este capabilă să amelioreze durerile specifice artritei, durerile dentare, ar putea avea un rol important în ţinerea sub control a glicemiei, a tensiunii arteriale şi poate chiar să prevină boala bătrâneţii – Alzheimer.

Pe lângă curcumină, turmericul mai conţine niveluri crescute de mangan, fier, vitamina B6, potasiu, elemente atât de importante pentru buna desfăşurarea a funcţiilor vitale.

 

Nucșoara

Sursa viataverdeviu.ro

Nucşoara reduce durerile de articulaţii şi pe cele musculare, îmbunătăţeşte circulaţia sângelui şi tratează insomnia. De asemenea, conţine numeroase vitamine şi minerale (potasiu, calciu, fier, mangan) care întăresc sistemul imunitar, ajută digestia şi menţin creierul în cea mai bună formă (datorită miricistinei, o substanţă care protejează celulele neuronale şi împiedică deteriorarea acestora odată cu înaintarea în vârstă).

 

 


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.