3 martie 2024, 10:15

Tot ce trebuie să știi despre noul Porsche Cayenne (GALERIE FOTO)

Porsche a revizuit în mod fundamental a treia generație a modelului Cayenne prin modificări ample la nivelul grupului motopropulsor, al șasiului, al designului și echipamentelor. Acest lucru a extins și mai mult nu doar performanțele on-road și off-road, ci și confortul luxos în timpul călătoriilor.

Porsche și-a rafinat considerabil SUV-ul de lux de succes. Noul Cayenne debutează cu un concept de afișare și control digitalizat, o nouă tehnologie a șasiului și caracteristici inovatoare de înaltă tehnologie. „Este una dintre cele mai ample modernizări de produs din istoria Porsche”, spune Michael Schätzle, vicepreședinte al liniei de produse Cayenne. Farurile HD Matrix LED de înaltă precizie permit o iluminare a drumului adaptată la fiecare situație de condus. Un nou sistem de control al calității aerului filtrează agenții poluanți din interiorul automobilului, iar pentru prima dată într-un Cayenne, pasagerii din față au propriul ecran de infotainment – pentru streaming video în timpul călătoriei, de exemplu. Cu un design îmbunătățit extensiv și o gamă de motoare mai puternice, Cayenne vrea în continuare să fie cel mai sportiv automobil din segmentul său.

Digitalizat și orientat către șoferi: Porsche Driver Experience

Porsche a integrat în noul Cayenne un concept de afișare și control complet revizuit. Noul Porsche Driver Experience, introdus pentru prima dată pe Porsche Taycan, se concentrează pe axul șoferului și optimizează interacțiunea cu acesta. Funcțiile pe care șoferul le are la dispoziție sunt amplasate direct pe volan sau imediat lângă acesta. De exemplu, maneta situată în stânga, în spatele volanului, are acum funcții suplimentare pentru operarea sistemelor de asistență. Maneta selectorului pentru transmisie automată din noul Cayenne se află acum pe panoul de bord. Acest lucru face loc pe noua consolă centrală pentru compartimente de depozitare și pentru un controler mare al climatizării, pe un panou negru, cu design elegant. Comenzile mari, ușor de accesat, combinate cu comutatoarele mecanice ale aerului condiționat și un control haptic al volumului asigură o manevrabilitate optimă și un aspect rafinat. O caracteristică cheie a noului Porsche Driver Experience este echilibrul corect între elementele digitale și cele analogice.

Panou digital 12,5inchi. Are și pasagerul ecranul lui!

Pentru prima dată, habitaclul reproiectat al modelului Cayenne include un panou de bord complet digital de 12,6 inchi, cu un așa-numit design curbat și liber și cu opțiuni de afișare variabile. Un head-up display optimizat este disponibil ca opțiune. Afișajul central standard Porsche Communication Management (PCM) de 12,3 inchi se integrează armonios în noul tablou de bord și oferă acces la toate funcțiile importante ale automobilului. Aplicațiile integrate, cum ar fi Spotify® și Apple Music®, sunt furnizate pentru a optimiza conectivitatea în noul Cayenne. Un ecran de 10,9 inchi este disponibil pentru prima dată pentru partea pasagerului. Acesta îmbogățește experiența de condus a pasagerului din față prin afișarea datelor de performanță, oferind acces separat la comenzile sistemului de infotainment și, în funcție de piață, opțiunea de a transmite conținut video în streaming, de pe drum. O folie specială asigură faptul că șoferul nu poate vedea acest afișaj.

Design rafinat, tehnologie de iluminat inovatoare

Noul Cayenne are acum un aspect deosebit de expresiv. O nouă parte frontală, combinată cu aripi puternic arcuite, o nouă capotă și faruri atrăgătoare din punct de vedere tehnic, subliniază lățimea automobilului. Stopurile cu design tridimensional, suprafețele de dedesubt mai puțin aglomerate și un nou șorț spate cu suport integrat pentru plăcuța de înmatriculare caracterizează designul părții din spate a noului Cayenne. O paletă cromatică extinsă cu trei culori noi, pachete sport ușoare care economisesc până la 33 de kilograme pentru Cayenne Coupé și o nouă gamă extinsă de jante de 20, 21 și 22 de inchi fac posibilă configurarea individuală și dinamică a noului Cayenne.

De acum, Farurile Matrix LED sunt standard pe noul Cayenne, iar cele HD Matrix LED sunt opționale. Cu două module de înaltă definiție și peste 32.000 de pixeli per far, tehnologia lor inovatoare îi detectează pe ceilalți participanți la trafic și blochează lumina farurilor de fază lungă îndreptată către ei, cu o precizie de pixeli, pentru a nu-i orbi. Luminozitatea modulelor poate fi reglată în peste 1.000 de trepte, în funcție de modul de condus. Modurile de iluminare personalizate sporesc siguranța și confortul în diferite situații de conducere.

Calitatea aerului

Porsche a introdus, de asemenea, un sistem de control al calității aerului în noul Cayenne. În mod standard, automobilul utilizează date de navigație predictive pentru a detecta apropierea intrărilor în tuneluri și activează automat recircularea aerului. Opțional, un senzor detectează nivelul de particule fine de praf din aer și îl trece de mai multe ori prin filtrul de praf fin, dacă este necesar. În plus, un ionizator elimină germenii și poluanții din aer, fapt benefic pentru persoanele care suferă de alergii.
În plus, clienții pot utiliza o gamă completă de sisteme de asistență noi și optimizate. Printre acestea se numără limitatorul de viteză activ, sistemul de asistență la viraje și Porsche InnoDrive îmbunătățit, ca parte a controlului adaptiv al vitezei de croazieră. Acest aspect al noului Cayenne ajută șoferul în situații periculoase, precum și în cazul ambuteiajelor de pe autostrăzi și de pe drumurile principale.

Echilibru sporit între confort și performanță

În prezent, Porsche echipează Cayenne, din fabrică, cu o suspensie cu arcuri din oțel, care include sistemul Porsche Active Suspension Management (PASM). Noile amortizoare cu tehnologie cu 2 valve și, prin urmare, cu trepte separate de revenire și compresie, permit o performanță optimizată în toate situațiile de conducere. În special, confortul la viteze mici, manevrabilitatea în timpul virajelor dinamice și susținerea înclinării și ruliului au fost îmbunătățite în mod vizibil. Experiența de condus poate fi îmbunătățită suplimentar cu noua suspensie pneumatică adaptivă, cu tehnologie cu 2 camere și 2 valve. Aceasta pune la dispoziție o caracteristică de suspensie moale, stabilizează automobilul și simplifică manevrabilitatea atât on-road, cât și off-road – în comparație cu suspensia standard și cu modelul anterior. În același timp, suspensia pneumatică adaptivă îmbunătățește precizia și performanțele de conducere și reduce mișcările caroseriei la o viteză mai mare de condus. Suspensia oferă, de asemenea, o diferențiere și mai accentuată între modurile de condus Normal, Sport și Sport Plus.

Motorizări. Cifre

Model hibrid cu mai multă putere și o autonomie electrică de până la 90 de kilometri
În Europa, noul Cayenne debutează cu trei versiuni de motorizare diferite. O variantă substanțial rafinată a motorului V8 biturbo de patru litri, dezvoltat de Porsche, înlocuiește motorul V6, anterior, pe noul Cayenne S. Cu o putere maximă de 349 KW (474 CP) și un cuplu de 600 Nm – cu 25 kW (34 CP) și 50 Nm mai mult decât predecesorul său – acesta accelerează atât SUV-ul, cât și SUV-ul Coupé până la 100 km/h în 4,7 secunde. Viteza maximă este de 273 km/h.

Modelul de bază din gama Cayenne vine cu un motor V6 turbo de trei litri optimizat. Acesta generează 260 kW (353 CP) și 500 Nm, ceea ce înseamnă cu 10 kW (13 CP) și 50 Nm mai mult decât înainte.

Motorul cu șase cilindri constituie, de asemenea, baza pentru sistemul de propulsie al modelului Cayenne E-Hybrid. În combinație cu un nou motor electric, care a fost îmbunătățit cu 30 kW, ajungând la 130 kW (176 CP), puterea combinată crește la 346 kW (470 CP). Echipat cu o baterie de înaltă tensiune cu o capacitate crescută de la 17,9 kWh la 25,9 kWh, în funcție de nivelul de echipare, face posibilă o autonomie pur electrică, conform WLTP, de până la 90 de kilometri. Un nou încărcător de bord de 11 kW scurtează timpul de încărcare, la o sursă de energie adecvată, la mai puțin de două ore și jumătate, în ciuda capacității crescute a bateriei. În timpul călătoriei, modurile optimizate de conducere e-hybrid sporesc eficiența vehiculului.

În afara UE, modelul Turbo GT, conceput pentru performanțe maxime pe șosea, este în continuare modelul de top al gamei Cayenne, în majoritatea piețelor Porsche. Acesta este disponibil exclusiv sub formă de coupé și beneficiază de toate optimizările și inovațiile seriei de modele. În plus, puterea motorului V8 biturbo de patru litri al modelului Turbo GT a fost mărită cu 14 kW (19 CP), ajungând la 485 kW (659 CP). Cayenne Turbo GT accelerează de la zero la 100 km/h în 3,3 secunde, cu o viteză maximă de 305 km/h.

În fine, PREȚUL

Disponibil cu dotări standard extinse la prețuri pornind de la 92.225 €
Echiparea standard a modelului Cayenne a fost extinsă semnificativ, incluzând faruri Matrix LED, Porsche Active Suspension Management, jante de 20 de inchi, Park Assist față și spate, inclusiv o cameră pentru mers cu spatele și un suport pentru smartphone cu încărcare prin inducție, de până la 15 wați. În Romania, Porsche comercializează noul Cayenne la prețuri începând de la 92.225,00 de euro (Coupé de la 96.528,04 de euro), inclusiv TVA și dotări specifice țării. Cayenne E-Hybrid pornește de la 106.590,68 euro (Coupé de la 109.754,89 euro), iar Cayenne S de la 110.881,82 euro (Coupé de la 116.449,83 euro). Noile modele pot fi comandate acum, iar livrările în Europa vor începe în iulie 2023.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol