CITIRE

Trei elevi români ajung în finală la Olimpiada Gen...

Trei elevi români ajung în finală la Olimpiada Geniilor din SUA. Profesoara lor prezintă cheia succesului

Trei elevi ai Colegiului National „Octavian Goga” din Sibiu, sub coordonarea doamnei prof. dr. Florentina Ileșan, au reușit performanța marcantă de a se califica în etapa finala a Olimpiadei Geniilor. Aceasta va fi organizată de Oswego State University of New York, între 17 și 22 iunie.

Echipa herotech este formată din Alexandru Radac, Daniel Marpozan si Codrin Muntean, elevi in clasa a X-a la matematica-informatica și s-au calificat cu două proiecte, unul la Secțiunea Robotics iar al doilea la Secțiunea Science.

Editiadedimineata a luat legătura cu Florentina Ileșan, cea care i-a pregătit pe elevi pentru a ne da mai multe detalii despre reușita echipei:

Cum reușiți să îi motivați pe copii să aibă asemenea performanțe?

Este situația fericită în care dascălul întâlnește în carieră elevii  care rezonează cu aspirațiile lui. Eu le-am oferit experiența mea de 34 de ani de carieră didactică, la catedră ca profesor de fizică,  din care 12 ca  inspector școlar de specialitate  fizică și chimie și ei au contribuit cu o pregătire de excepție, creativitate, multă muncă și spirit de echipă. Cooperăm de doi ani atât în școală, cât și la  Palatul Copiilor din Sibiu, iar în vacanța de  vară au participat  la Academia de Vară Samuel von Brukenthal de la Avrig, modulul Știință și tehnică, pe care l- am organizat. Activitatea mea am popularizat-o către toți elevii mei, dar ei sunt cei mai consecvenți. Sper să fie un exemplu și pentru colegii lor!

Ce ne puteți spune despre cele două proiecte? Ce idei stau la baza lor?

Autorii proiectelor sunt Alexandru Rădac, Daniel Marpozan şi Codrin Muntean, elevi în clasa a X-a I la  Colegiul Națioanal ,,Octavian Goga” din Sibiu, clasa de matematică-informatică, care formează echipa herotech. Ei s-au calificat la faza finală a Proiectului Internațional pentru elevii de liceu Olimpiada Geniilor  pe teme de mediu, organizat la Universitatea Oswego, statul New York,  cu două proiecte, unul la Secţiunea Robotics, iar al doilea la Secţiunea Science. Activitatea în echipă este divizată astfel: Daniel a creat partea de electronică a proiectului, Codrin partea de programare, iar Alexandru a realizat designul şi partea de mecatronică. Rolul meu ca profesor a fost de inițiere și mentorat pe parcursul proiectului.

Primul proiect are la bază construirea unui robot, care va participa la două probe, una în care va trebui să îndeplinească o misiune autonomă,  iar a doua în care el va fi teleghidat de echipă. Este un robot pompier, care trebuie să intervină într-un incendiu, să salveze victime, fără să pună în pericol viaţa vreunui pompier. Al doilea proiect oferă o soluţie la  economisirea energiei electrice, care se poate monta în orice casă, numit Smart House Lighthning. Este un sistem inteligent pe bază de bariere în infraroşu, prin care se controlează în mod automat luminile dintr-o locuinţă şi care ţine evidenţa numărului de persoane din încăpere. Pentru implementare se montează un modul pe uşa de la intrare, care monitorizează nevoia de electricitate în funcţie de numărul de persoane dintr-o încăpere. Macheta priectului a fost prezentată și premiată la Concursul  Național PlayEnergy . Calificarea la  Olimpiada Geniilor vine după o activitate competițională susținută de către  cei trei elevi  în domeniul fizicii aplicate, matematicii și informaticii, pe parcursul celor doi ani de când colaborăm.

Există surse de finanțare pe care elevii dvs le pot accesa?

Nu cunosc! Majoritatea materialelor au fost cumpărate de către elevi sau din modeste sponsorizări.

Ce ar putea face statul român pentru a încuraja mai mult tinerii să se implice în astfel de activități?

Să susțină financiar proiectele de modernizare a învățământului. Pentru formarea unor aptitudini care corespund nivelului informațional actual al copiilor,  trebuie o dotare corespunzătoare a școlilor, disponibilizarea fondurilor pentru activitățile extrașcolare.

Susținerea financiară a activității extrașcolare în Palatul Copiilor.   

Există tineri calificați la Olimpiadei Geniilor (Genius Olympiad) care se bucură de mai mult sprijin din partea statelor din care provin?

Nu cunosc, poate după ce participăm să am mai multe informații referitoare la acest subiect.

Ce sfat le dați părinților pentru a-și încuraja copii să-și atingă potențialul?

Să-i susțină în aspirațiile lor, să identifice oportunitățile oferite de comunitate pentru dezvoltarea lor și să coopereze cu  unitățile școlare frecventate de  copiii lor.

 


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

  1. adriana

    13 aprilie

    Suntem fericiti de asa rezultate. Multumim mentorului, fara el, era imposibil. Multumim elevilor pt toata perseverenta dovedita in rezultatele lor, multumim parintilor care au stiut sa-si indrume copiii, sa va dea Dumnezeu sanatate si sa continuati drumul pe culmi si mai inalte ! Rusine pt Guvernul Romaniei ca ofera fonduri sociale la fiinte care nu stiu ce este munca !

  2. Valeriu

    13 aprilie

    Romania geniilor de papura

  3. Oana Busuianu

    14 aprilie

    Felicitări Doamnei profesoare dar în primul rând felicitări Copiilor pentru că fac lucruri descoperite în ei, din capacitățile lor interioare.

  4. Oana Busuianu

    14 aprilie

    Felicitări Doamnei profesoare dar în primul rând felicitări Copiilor pentru că fac lucruri descoperite în ei, din capacitățile lor interioare. Vă IUBESC!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.