Suedia este cunoscuta pentru promovarea egalității de gen, dar mai nou femeile tinere îmbrățișează din ce în ce mai tare noul trend, „soft girl”, care celebrează renunțarea la muncă.
Stilul de viața promovează femeia care preferă să fie casnică, în loc de cea care visează la o carieră de succes.
Vilma Larsson, în vârstă de 25 de ani, a lucrat într-un magazin alimentar, într-un azil și într-o fabrică, dar a renunțat la muncă în urmă cu un an, pentru a deveni o iubită care stă. De atunci, ea spune că nu a fost niciodată mai fericită, notează BBC.com.
„Viața mea este mai ușoară. Nu mă lupt. Nu sunt foarte stresată”.
Iubitul ei lucrează de acasă și, în timp ce el își petrece zilele la laptop, ea este la sală, la o cafea sau la gătit. Cuplul a crescut în orașe mici din centrul Suediei, dar acum călătoresc mult și își petrec iarna în Cipru.
„În fiecare lună îmi dă un salariu din banii pe care i-a făcut. Dar dacă am nevoie de mai mult, îi cer. Sau dacă am nevoie de mai puțin, nu o fac – economisesc restul”, explică Larsson.
Ea își expune viața pe Instagram, YouTube și TikTok, unde a atras o comunitate de 11.000 de urmăritori.
Un sondaj realizat în Suedia arată că atenția tinerilor de a aspira la acest trend este mare.
14% dintre elevele cu vârste cuprinse între 7 și 14 ani se identifică drept soft girl.
„Este vorba de a te îndepărta de acest ideal al „fetelor șefe” (girl boss) pe care îl vedem de mulți ani, în care există cerințe foarte, foarte mari pentru succes în toate aspectele vieții”, explică Johanna Göransson, cercetător la Ungdomsbarometern.
Nu există date oficiale privind numărul tinerelor „soft girl” care renunță complet la muncă și trăiesc de pe urma partenerilor lor, precum Larsson, iar cercetătoarea e de părere că proporția e mică.
Comentariile sunt oprite pentru acest articol