Trenul metropolitan din Brașov va avea 9 trasee propuse, printre care linii spre Castelul Bran și Aeroportul Ghimbav și un inel feroviar al municipiului.
Autoritatea Metropolitană pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public din Brașov a lansat în licitație studiul de fezabilitate pentru introducerea trenului tetropolitan Brașov, un proiect inclus în Planul Investițional pe care l-a prezentat Ministerul Transporturilor la sfârșitul anului trecut.
Proiectul de 12 milioane de lei finanțat din fonduri europene prevede dezvoltarea transportului public feroviar în zona Metropolitană Brașov și aria sa de influență, pe o rețea de 683 de kilometri de linie de tren, fiind propuse 9 trasee, printre care și viitoarea linie spre Aeroportul Brașov – Ghimbav, linia spre Castelul Bran, cel mai vizitat obiectiv turistic din România și construirea unui inel feroviar al municipiului Brașov.
Traseele propuse:
T1. Brașov – Dârste – Timișu de Jos – Timișu de Sus – Predeal (Magistrala CF 300; aprox. 26 km);
T2. Brașov – Bartolomeu – Cristian – Râșnov – Zărnești (Linia CF 203; aprox. 27 km);
T3. Brașov – Bartolomeu – Ghimbav – Codlea (Magistrala CF 200; aprox. 14 km);
T4. Brașov – Bartolomeu – Stupini – Bod – Feldioara – Rotbav (Magistrala CF 300; aprox. 24 km);
T5. Brașov – Hărman – Prejmer – Chichiș – Ozun – Sfântu Gheorghe (Magistrala CF 400; aprox. 32 km);
T6. Brașov – Hărman – Budila – Teliu – Întorsura Buzăului (Linia CF 403; aprox. 43 km);
T7. Brașov – Bartolomeu – Ghimbav – Aeroport Internațional Brașov (Ghimbav) – Bod (aprox. 12 km);
T8. (Brașov -) Râșnov – Tohanu Nou – Bran
T9. (Brașov -) Bod – Hărman / Prejmer – Dârste.
Durata contractului pentru Studiul de Fezabilitate este de 20 de luni, iar ofertele pot fi depuse până la data de 18n martie.
Municipiul Braşov va fi al doilea oraş din România care va avea aeroportul conectat la reţeaua feroviară metropolitană şi naţională, în prezent doar Capitala având un tren direct care face legătura cu Aeroportul Otopeni.
Foto: Economedia
Comentariile sunt oprite pentru acest articol