26 aprilie 2024, 11:03

Trenul Orient Express se lovește de problemele feroviare ale României

Trenul Orient Express și-a început drumul din Paris în 24 august și a ajuns în România în 26 august.

De-a lungul traseului pe care l-a parcurs în România, trenul a întâmpinat diverse probleme, astfel ieșind în evidență problemele feroviare pe care le are țara noastră.

Trenul Orient Express a avut probleme cu locomotiva și a acumulat întârziere mare în timpul traversării țării noastre în lungul său drum dintre Paris și Istanbul.

Deși nu este un tren de mare viteză, călătorii au avut parte de restricții de viteză, de parcă s-ar fi întors în timp, la prima cursă a trenului, în 1920.

Defecțiunile apărute la locomotivă, dar și lucrările care nu se mai termină, sau nu se fac deloc, au lungit mult parcursul acestui tren care a ajuns în București  cu două ore jumătate mai târziu decât arăta graficul. Au fost multe opriri neprogramate și locomotiva a avut de două ori probleme. Trenul a staționat aproape o oră și jumătate în Teiuș și aproape o oră în Vânători, o comună de lângă Sighișoara, unde trenul a pornit după ce a fost trimisă o locomotivă din Brașov.

Lucrările de pe Coridorul IV au făcut ca trenul să înainteze extrem de lent, cu medii orare de sub 50 km. Și între Brașov și Sighișoara numeroase restricții de viteză fac ca viteza medie să fie de aproximativ 40 km/h.

Marți dimineața trenul a plecat cu întârziere de 9 minute din Băneasa (la 10.09), iar cei 51 km până la Videle au fost parcurși în 85 de minute. Și în această a doua zi trenul trece prin zone unde infrastrutura a fost neglijată; linia București – Giurgiu. Podul de la Grădiștea, prăbușit în 2005, nu a fost refăcut, și trenurile ocolesc pe la Videle, pe un traseu mai lung cu 50 km. Pentru Orient Express drumul București – Videle a durat trei ore și 11 minute, trenul ajungând la 13.20 la Giurgiu Nord.

Printr-o postare pe pagina de Facebook, Jurnalul feroviar își exprimă indignarea privind situația în care se află România.

 


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol