6 mai 2024, 1:08

Tsunami-ul Musk, la Twitter

„Pasărea a fost eliberată”, a scris recent miliardarul pe Twitter, după ce a cumpărat rețeaua de socializare Twitter. După luni de răzgândiri, se deschide un nou capitol pentru platformă, scrie Le Soir. 

Prima surpriză neplăcută: noul proprietar al Twitter a anunţat marţi într-un mesaj pe platformă viitoarea lansare a unui abonament de 8 dolari pe lună pentru utilizatorii care vor să-şi certifice autenticitatea contului şi să fie mai puţini expuşi la publicitate.

Apoi au început să apară informații despre viitoarele concedieri.

Cei care își pierd locurile de muncă vor primi un mesaj pe adresa lor personală de e-mail, în timp ce angajații care rămân vor primi un e-mail în contul lor de serviciu, scrie SkyNews.

Angajații Twitter află dacă sunt disponibilizați vineri – la o săptămână după preluarea lui Elon Musk.

Birourile rețelei sociale sunt închise temporar la nivel global, iar angajatii își vor afla soarta până la ora 16:00, ora locală.

Cei care își pierd locurile de muncă vor primi un mesaj pe adresa lor personală de e-mail, în timp ce angajații care rămân vor primi un e-mail în contul lor de serviciu.

Twitter are aproximativ 8.000 de angajați în total și are personal cu sediul în Londra și Manchester.

Există speculații larg răspândite în mass-media din SUA că doar 4.000 de poziții vor fi eliminate. Elon Musk a declarat luni că va ocupa funcția de director executiv al Twitter.

O notă internă spunea: „În efortul de a plasa Twitter pe o cale sănătoasă, vom trece prin procesul dificil de reducere a forței de muncă la nivel mondial vineri”. „Recunoaștem că acest lucru va avea un impact asupra unui număr de persoane care au adus contribuții valoroase la Twitter, dar această acțiune este, din păcate, necesară pentru a asigura succesul companiei în continuare”, se arată în comunicat. „Dacă vă aflați într-un birou sau în drum spre un birou, vă rugăm să vă întoarceți acasă.”

Musk intenționează, de asemenea, să anuleze politica de lucru de acasă a Twitter iar personalul care nu va fi concediat să revină la birourile Twitter cu normă întreagă.

Mai multe celebrităţi din industria de divertisment americană au început să părăsească Twitter – sau susţin că o vor face – după ce populara reţea de socializare a fost cumpărată de Elon Musk, în timp ce alte personalităţi i-au îndemnat pe utilizatorii progresişti să rămână şi să lupte pe această platformă online, informează The Hollywood Reporter.

Într-un mesaj publicat vineri, Musk a admis o ”scădere masivă” a veniturilor din publicitate după ce mai multe companii şi-au oprit reclamele pe Twitter, aceasta deşi deocamdată ”nimic nu s-a schimbat în moderarea conţinuturilor”.

El a adăugat că s-a făcut ”tot posibilul pentru a calma activiştii” ce fac presiuni asupra companiilor să-şi retragă publicitatea de pe reţeaua sa de socializare şi care ”încearcă să distrugă libertatea de exprimare în SUA”.

Guvernul german a anunţat săptămâna trecută că va examina dacă mai doreşte să-şi menţină prezenţa pe Twitter.

Compania General Motors (GM) a transmis joi că îşi întrerupe publicitatea pe Twitter, până când se va clarifica ”direcţia” în care merge această platformă sub noua conducere a lui Musk. Compania agroalimentară General Mills şi-a suspendat de asemenea publicitatea pe Twitter, la fel şi grupul Mondelez din acelaşi domeniu şi compania farmaceutică Pfizer.

Grupul auto german Volkswagen s-a alăturat vineri altor companii în decizia de a-şi suspenda publicitatea pe Twitter după ce această reţea de socializare a fost cumpărată de miliardarul Elon Musk.

 


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol