18 aprilie 2024, 8:53

Uber colaborează cu industria pentru a crea mașini pentru oraș. Acestea vor avea trei roți și scaune față în față

Șoferii Uber nu au întotdeauna nevoie de patru roți, de scaune pentru pasageri orientate în față și de viteze maxime de peste 80 de kilometri pe oră doar pentru a conduce persoane sau livrări dintr-un loc în altul într-un oraș.

Prin urmare, Uber colaborează cu producătorii de automobile pentru a crea mașini personalizate pentru munca urbană de ridicare și livrare, a declarat directorul general al Uber, Dara Khosrowshahi.

Idei

Vehiculele electrice personalizate cu trei roți, de exemplu, ar putea „avea o amprentă mult mai mică în ceea ce privește mediul înconjurător, dar și fluxul de trafic” decât autoturismele obișnuite, a declarat Khosrowshahi într-un interviu acordat Wall Street Journal, cu ocazia Forumului Economic Mondial de la Davos, Elveția.

Uber a declarat că va oferi doar curse complet electrice în Statele Unite și Europa până în 2030. Uber colaborează deja cu startup-ul Arrival, care produce vehicule comerciale electrice, pentru a crea o mașină doar pentru aplicațiile de ride-hailing.

În vehiculele personalizate de ride-hail ale Uber, a spus Khosrowshahi, pasagerii ar putea sta unul în fața celuilalt pentru a facilita interacțiunea, mai degrabă decât cu fața spre înainte, așa cum fac de obicei ocupanții în mașini. Multe orașe, cum ar fi New York, au limite de viteză reduse care fac inutilă o putere mai mare a mașinilor dar și pachete de baterii mari și costisitoare.

Viteze mici

De asemenea, în SUA și în Europa, vehiculele cu viteze maxime reduse pot fi supuse unor standarde de siguranță în caz de accident mai puțin stricte decât vehiculele care pot atinge viteze de autostradă. Pentru livrările urbane, în special, vehiculele de pasageri pot fi o risipă de spațiu și de energie, deoarece pachetele sunt, de obicei, mult mai mici decât oamenii și nu necesită centuri de siguranță și airbaguri.

Unele companii de livrare a coletelor, cum ar fi UPS, experimentează deja cu vehicule electrice de mici dimensiuni, personalizate pentru livrări în zonele urbane aglomerate. UPS a colaborat, de asemenea, cu Arrival pentru furgonetele de livrare.

Uber a făcut obiectul unor plângeri conform cărora serviciul său contribuie la congestionarea traficului urban, deoarece îi atrage pe călători din mijloacele de transport în comun, cum ar fi trenurile și autobuzele, în mai multe mașini individuale care blochează străzile. Vehiculele mai mici, de tipul celor avute în vedere de Khosrowshahi, ar putea, cel puțin, să ajute la atenuarea congestiei. S-a demonstrat că vehiculele mai mari și mai puțin manevrabile, cum ar fi camioanele și SUV-urile, contribuie la congestionarea traficului urban, scrie CNN.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol