Companii precum Google, Microsoft, Meta si TikTok, ale căror servicii și funcționalități pot deveni trambuline de lansare a dezinformării generate cu ajutorul Inteligenței Artificiale, vor trebui să dezvolte tehnologii de recunoaștere și etichetare clară a unui astfel de conținut.
Cu excepția Twitter, care a părăsit recent acest cadru, toate marile companii social media sunt semnatare ale Codului de bune practici al UE privind dezinformarea. Codul a fost lansat în 2018 și conține în prezent 44 de semnatari (platforme digitale, grupuri de fact-checkeri, asociații de publicitate).
Uniunea Europeană a anunțat că Twitter a decis să renunțe la Codul UE de bune practici privind dezinformarea.
Comisarul UE pentru acest sector a declarat că Twitter părăsește un acord voluntar, însă nu poate să nu respecte viitoarele obligații. Potrivit anunțului, începând cu luna august contracararea informațiilor false va deveni o obligație legală potrivit Digital Services Act (DSA).
Tehnologiile de IA generativă se dezvoltă foarte rapid, iar autoritățile UE doresc urgentarea procesului de etichetare a conținutului creat de IA, fără a mai aștepta intrarea în vigoare, preconizată pentru sfârșitul lunii august, a legilor digitale.
Vicepreședintele Comisiei UE, Vera Jourova, a declarat că potențialul unei noi generații de chatboti IA de a crea conținut și imagini complexe în doar câteva secunde aduce „noi provocări pentru lupta împotriva dezinformării”.
Comentariile sunt oprite pentru acest articol