CITIRE

Un alt mod de a-ți începe ziua: Mindfulness

Un alt mod de a-ți începe ziua: Mindfulness

Ziua de 12 septembrie a fost declarată drept Ziua Mindfulness, fiind sărbătorită printr-o varietate de ateliere și grupuri de meditație cu intenția de a sensibiliza publicul larg cu privire la valoarea și beneficiile profunde ale atenției.

„Trăiește clipa!” este una dintre expresiile pe care le auzim cel mai des, și deși pare clișeic, este o invitație de a aprecia mai mult prezentul, de a ne bucura de momentele actuale și de a ne adapta fiecărei schimbări ce poate surveni.

Practica modernă a mindfulness (“dirijarea atenţiei conştiente extinse”) este o abordare integrativă minte-corp a vieţii care presupune cultivarea atenţiei faţă de gânduri, emoţii şi senzaţii corporale într-un fel care extinde gradul de conştiență, ne ajută să gestionăm experienţele dificile şi să creăm spaţiu pentru alegeri mai înţelepte.  Mindfulness ajută la eliberarea de stres, anxietate, depresie, dependențe sau chiar pentru tratarea unor tulburări alimentare.

Beneficii ale mindfulness:

  1. Îmbunătățește starea de bine, ajută în angajarea pe deplin în activități și crează o capacitate mai mare de a face față evenimentelor.
  2. Îmbunătățește sănătatea fizică. Oamenii de știință au descoperit că tehnicile de mindfulness contribuie la îmbunătățirea sănătății fizice în mai multe moduri. Mindfulness poate ajuta la ameliorarea stresului, tratarea bolilor de inima, reducerea tensiunii arteriale, reducerea durerii cronice, imbunatatirea somnului si ameliorarea dificultatilor gastro-intestinale.

3. Mindfulness îmbunătățește sanatatea mintală. În ultimii ani, psihoterapeuții au apelat la meditația de atenție              ca element important în tratarea mai multor probleme, printre care: depresia, abuzul de substanțe, tulburările              de alimentație, conflictele cuplurilor, tulburările de anxietate și tulburarea obsesiv-compulsivă.

Meditatia creste semnificativ densitatea de substanta cenusie din creier. Meditatia trebuie sa fie practicata timp de opt saptamani, pentru a produce modificari in zone diferite din creier – pentru ca starea de bine persista pe tot parcursul zilei datorita neuroplasticitatii creierului si este doar un efect placebo al relaxarii.

 


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.