1 mai 2024, 15:33

Un nou set de instrumente educaționale, lansat de UNICEF în sprijinul profesorilor din România

Asociația Națională pentru Cerințe Educaționale Speciale din Marea Britanie (nasen) și UNICEF în România anunță lansarea unui set de instrumente pentru educație incluzivă, conceput în mod explicit pentru profesorii din școlile de masă din România.

Acest instrument se dorește a fi o resursă stimulativă în sprijinul cadrelor didactice pentru crearea unor condiții mai incluzive în clase, care să răspundă nevoilor copiilor cu cerințe educaționale speciale (CES) și/ sau cu dizabilități.

Dezvoltat printr-o analiză cuprinzătoare și cu ajutorul feedback-ului cadrelor didactice din 14 școli partenere în cadrul inițiativei „România pentru fiecare copil”, setul de instrumente oferă îndrumări practice, strategii și mijloace de promovare a educației incluzive. Acesta subliniază importanța colaborării, nu numai în cadrul școlilor, ci și cu părinții, familiile și agențiile externe, pentru a răspunde nevoilor diverse ale tuturor elevilor.

Subliniind o concepție care valorizează și respectă unicitatea fiecărui elev, setul de instrumente este fundamentat pe cele mai recente cercetări, practici internaționale și experiențe locale ale profesorilor din România care lucrează cu copii cu CES în școli de masă. Setul de instrumente încurajează toți educatorii la reflecție și să își adapteze metodele de predare pentru a se asigura că fiecare elev se simte valorizat, sprijinit și apreciat.

Principalele elemente ale setului de instrumente includ:

  • Perspective asupra teoriilor recente privind incluziunea școlară a copiilor cu CES.
  • Orientări practice pentru cadrele didactice cu privire la promovarea unui mediu incluziv în clasă.
  • O listă actualizată de instrumente inovatoare pentru a sprijini incluziunea copiilor cu CES.
  • Un modul dedicat lucrului în colaborare cu familiile copiilor cu CES.

Vorbind despre această colaborare, Annamarie Hassall MBE, director executiv al nasen, a declarat: „Am fost onorați să lucrăm la un astfel de proiect de colaborare cu UNICEF România. Angajamentul pentru o educație incluzivă începe cu crearea unei practici incluzive în clasă și prin căutarea unor modalități de a ne asigura că ceilalți profesori și comunitatea școlară în general devin treptat conștienți de schimbările pe care le facem în modul în care predați”.

„Toți copiii, indiferent de abilități, au dreptul la educație incluzivă de calitate. În acest sens, instrumentele care îi ajută pe profesori să își adapteze predarea la nevoile fiecărui copil sunt esențiale. UNICEF își reafirmă angajamentul față de educația incluzivă pentru toți și le mulțumește partenerilor săi și tuturor profesorilor care lucrează necontenit astfel încât copiii cu nevoi educaționale speciale și dizabilități să învețe alături de colegii lor în fiecare zi la școală”, a declarat Anna Riatti, Reprezentanta UNICEF în România.

Accesați aici Setul de instrumente pentru educația incluzivă, dedicat profesorilor din România

 

Despre nasen 

  • nasen este Asociația Națională pentru Cerințe Educaționale Speciale – o organizație caritabilă care există pentru a sprijini și susține pe cei care lucrează cu și pentru copiii și tinerii cu CES și dificultăți de învățare.
  • nasen oferă consultanță privind CES și educația incluzivă departamentelor guvernamentale din Marea Britanie și la nivel global.
  • nasen urmărește să se asigure că toți practicienii din domeniul educației din primii ani de viață, din școli, din mediile educaționale de după 16 ani și din medii mai largi sunt pregătiți să înțeleagă, să identifice și să sprijine persoanele cu CES și cu diferențe de învățare.
  • nasen ajunge în prezent la 77% din școlile din Anglia și are peste 120.000 de membri, de la coordonatori pentru nevoi educaționale speciale, personal din conducerea școlilor și profesori, până la asistenți, autorități locale și administratori.
  • Activitatea lor se cuprinde de la furnizarea de programe de sprijin până la colaborarea directă, „pe teren”, cu școlile și mediile educaționale prin intermediul programului Universal Services, finanțat de Departamentul pentru Educație, condus de Whole School SEND.
  • La nivel global, nasen oferă un serviciu personalizat pentru factorii de decizie și pentru guverne și calitatea de membri internaționali cu acces la dezvoltare profesională continuă pentru practicienii din școli și din medii educaționale.
  • Pentru informații suplimentare, vizitați nasen.org.uk
  • Urmăriți nasen pe X (oficial Twitter) @nasen_org, Facebook @nasen.org sau LinkedIn @the-national-association-for-special-educational-needs-nasen.

Despre UNICEF

UNICEF este prezent în România și în alte 190 de țări și teritorii pentru a promova supraviețuirea și dezvoltarea copiilor din perioada copilăriei mici până la adolescență. În România, UNICEF lucrează  împreună cu actori cheie precum Guvernul, Parlamentul, autorități locale, societatea civilă, sectorul privat, parteneri naționali și internaționali și mass media pentru a asigura accesul tuturor copiilor la educație timpurie de calitate și la școală, pentru protejarea adolescenților și monitorizarea drepturilor copilului, pentru protecție socială și pentru mobilizarea de resurse în beneficiul copiilor. Pentru mai multe informații despre UNICEF și activitatea sa, vizitați https://www.unicef.org/romania/ro.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol