18 mai 2024, 7:57

Vestea bună e că avem trenuri București – Giurgiu. Vestea proastă e că…

CFR anunță reintroducerea, după 19 ani, a trenurilor București Nord – Giurgiu. O știre pozitivă, am zice, și întrucâtva simbolică – traseul București – Giurgiu a fost printre primele trasee de cale ferată din România. Linia a fost comandată de Cuza, la 1865, și inaugurată de Carol I, la 1869.

Veștile bune par însă să se oprească aici, linia actuală fiind mai mult una muzeu decât una adaptată secolului XXI.

Potrivit comunicatului Societății Naționale a Căilor Ferate Române, călătoria va dura 130 de minute pe traseul București Nord – București Progresu – Giurgiu.

Linia va fi deservită doar de automotoare, pentru că terenul este slăbit în zona Daia, la 8 km de Giurgiu.

Între Gara de Nord și Giurgiu viteza medie va fi de 43 km/h, iar între București Progresu și Giurgiu, viteza medie va fi de 46 km/h.

Totuși, o simulare pe site-ul Mersul trenurilor ne arată că un tren direct poate face și 3 ore sau mai mult. R9347 face, de exemplu, 3 ore și 6 minute. Cealalta varianta ( de tren direct) este IR1095, care face 2 ore și 8 minute.

Între București și Giurgiu, pe șosea, sunt circa 60km.

 


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol