7 august 2020, 1:44

”Vitamina soarelui”, una dintre cele mai subestimate din corpul uman

Vitamina D este una dintre cele mai importante, însă deseori şi una dintre cele mai subestimate vitamine din corpul uman.

Această vitamină este solubilă în grăsimi şi cel mai des, este numită „vitamina soarelui”, deoarece pielea o „produce” atunci când este expusă la lumina solară, scrie RADOR.

Riscurile carenței

Multe studii arată că vitamina reduce riscul sclerozei multiple, iar lipsa acesteia poate conduce la boli de inimă.

Un nivel prea scăzut al vitaminei D în organism ar putea creşte serios riscul de a face un pre-diabet sau chiar diabet, este concluzia unui studiu dat publicităţii în revista de specialitate PLOS One, scrie passionsante.be.

Deficitul este atunci când nivelul vitaminei D este sub 30 ng/ml (sau 75 nmol/L), în timp ce carenţa se situează sub 10 ng/ml (25 nmol/L) sau chiar sub 20 ng/ml, potrivit altor opinii.

Efecte pozitive

Vitamina D are un efect pozitiv asupra depresiei, ajută la pierderea în greutate, iar deficienţa sa poate fi foarte periculoasă.

Vitamina D ar putea fi o soluție de prevenire a infecțiilor respiratorii acute, transmite site-ul passionsante.be.

O echipă anglo-americană a examinat rezultatele obținute de aproximativ 20 de studii care au analizat capacitatea de protecție contra infecțiilor a vitaminei D, de exemplu, contra răcelilor. La aceste studii au participat aproximativ 11.000 de persoane de toate vârstele, din aproape 20 de țări, printre care Canada, SUA și din Europa.

Deşi acum abia începe vara, trebuie să avem în vedere faptul că expunerea la soare nu este suficientă pentru a asimila o vitamină atât de valoroasă.

Persoanele care trăiesc în zone poluate, petrec mult timp în interior şi au pielea mai închisă la culoare trebuie să fie atente la cantitatea de vitamină D pe care o oferă organismului.

Simptome

Simptomele care indică o problemă legată de nivelul scăzut de vitamine din sânge sunt dureri ciudate în tot corpul, oboseală, slăbiciune musculară şi crampe.

Deficitul de vitamine este determinat de un test de sânge, iar la anumite valori, medicul poate prescrie teste suplimentare.

Vitamina D nu este dificil de obţinut.

De unde se obține

Reţelele de farmacii sunt pline de tot felul de mărci care o comercializează. Dar există multe alimente care conţin Vitamina în forma sa naturală.

În primul rând, somonul. 100 de grame de peşte ne pot oferi 66% din aportul necesar de vitamină.

O sursă bună de Vitamina D se găseşte şi în alţi peşti, cum ar fi heringul şi sardinele. Uleiul de ficat de cod este, de asemenea, o opțiune bună. Alte surse de Vitamina D sunt gălbenuşurile de ou, ciupercile, ovăzul, produsele lactate.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.