Site icon Editia de Dimineata

Model de afaceri: Ximalaya, platforma chineză din cadrul „economiei urechilor”

Între Clubhouse și clonele sale și evoluțiile recente în podcasting de la Spotify și Apple, sunetul pare a fi la modă în lumea digitală, în cadrul a ceea ce se numește „economia urechilor”. Ximalaya, cea mai mare platformă audio online din China, conectează utilizatorii la miliarde de minute de conținut audio (non-muzical), clasificat într-o gamă largă de genuri produse de profesioniști și amatori.

Ximalaya are 250 de milioane de utilizatori activi lunari și ajunge la ei în trei moduri:

  1. Aplicația mobilă: 42% dintre utilizatori;
  2. IoT (dispozitive conectate la Internet) și dispozitive în mașină: 20% dintre utilizatori;
  3. Aplicații terțe care încorporează Ximalaya: 38% dintre utilizatori.

 

Ximalaya a făcut trei lucruri pentru a-și extinde acoperirea dincolo de smartphone:

  1. Lucrează cu peste 60 de producători de automobile din China, inclusiv Tesla China, Mercedes-Benz, BMW și Audi, pentru a oferi conținut audio în mașină prin dispozitive preinstalate;
  2. Lucrează cu dezvoltatori terți de aplicații mobile și producători de dispozitive mobile, pentru a încorpora caracteristicile și accesul la biblioteca lor de conținut în aplicațiile lor mobile;
  3. Are propriul portofoliu de șase produse IoT, inclusiv difuzoare inteligente.

 

Ximalaya are peste 280 de milioane de piese de conținut audio în 100 de genuri, totalizând aproximativ 2,1 miliarde de minute pe platforma lor. Pe lângă muzică, s-au concentrat pe conținut audio destul de larg:

 

La fel ca multe alte companii chineze de internet, Ximalaya are un model de monetizare diversificat, care cuprinde mai multe fluxuri:

 

Ximalaya a realizat venituri de 620 milioane de dolari în 2020, cu 51,3% mai mult decât în 2019. În primul trimestru din 2021, și-a crescut veniturile cu 65% comparativ cu același trimestru al anului precedent.

Exit mobile version