19 aprilie 2024, 15:45

15 minute pentru sănătatea mintală. Oferă-ți acest lux!

Sănătatea mintală este esențială pentru starea de bine generală și este la fel de importantă ca sănătatea fizică. Sănătatea fizică și cea mintală sunt strâns legate între ele. Nu există sănătate fără sănătate mintală.

Sănătatea mintală reprezintă starea noastră de bine emoțională, psihică și socială. Afectează modul în care gândim, simțim și acționăm. De asemenea, ajută la modalitatea în care gestionăm stresul, relaționam cu ceilalți și facem alegeri. Când ne simțim bine mental, putem lucra productiv, ne putem bucură de timpul liber și putem contribui activ în comunitatea din care facem parte.

Menținerea sănătății mintale tinde să devină o preocupare reală a oamenilor.

Stresul și oboseala provocate de multitasking și necesitatea de a lua rapid decizii importante afectează sever, pe termen lung, creierul.

Pentru igiena minții acordă-ți dimineața 15 minute pentru relaxare: meditează, fă exerciții de respirație, scrie câteva rânduri într-un jurnal, stai în grădină și nu atinge niciun dispozitiv electronic.

Un sfat în plus: fă ceva care te bucură, în fiecare zi și, cât de des se poate, ceva nou.

10 modalități prin care îți poți menține o sănătate mintală pozitivă

Apreciază-te!

Tratează-te cu bunătate și respect și evită autocritica. Fă-ți timp pentru hobby-urile și proiectele preferate și lărgește-ți orizontul de cunoaștere.

Ai grijă de corpul tău
Asigura-te că:

    • Faci regulat o activitate fizică
    • Consumi alimente nutritive
    • Ai un somn suficient și odihnitor
    • Bei suficientă apă
    • Nu fumezi și consumi moderat alcool

Conectează-te cu alți oameni

Oamenii care au conexiuni familiale sau sociale puternice sunt, în general, mai sănătoși decât cei care nu au o rețea de sprijin.

Dăruiește

Oferă din timpul și energia ta pentru a ajuta pe altcineva. Te vei simți bine când faci ceva tangibil pentru a ajuta pe cineva aflat într-o situație grea. În plus, este o modalitate excelentă de a cunoaște oameni noi.

Învață cum să fii rezilient la stres

Înțelege că lucrurile în viață nu se întâmplă mereu în favoarea ta și adaptează-te situației și rămâi pozitiv cu speranța că vei găși o rezolvare, chiar dacă nu pe moment. Această abilitate denumită reziliență este o caracteristică a unei sănătăți psihice puternice care îți permite revenirea din evenimentele neplăcute, reușind să rămâi concentrat, flexibil și productiv în acțiunile tale.

Liniștește-ți mintea

Petrece timp în natură, meditează, fă exerciții de relaxare, roagă-te.

Stabilește-ți obiective realiste

Decide ce vrei să realizezi din punct de vedere academic, profesional și personal și stabilește pașii de care ai nevoie pentru a-ți atinge obiectivele. Țintește sus, însă fii realist și nu te suprasolicita. Vei avea un sentiment extraordinar de realizare și valoare de sine pe măsură ce progresezi în proiectul tău.

Fii creativ

Deși rutina ne face mai eficienți și crește senzația de securitate și siguranță, mici schimbări de ritm și de activități vor rupe și vor însufleți monotonia.

Evită alcoolul și alte droguri

Bea moderat alcool. Uneori, oamenii consumă alcool și alte droguri pentru a se „auto-trata”, dar în realitate, acestea nu fac decât să agraveze problemele.

Obține ajutor profesional atunci când ai nevoie de el

Să apelezi la ajutorul unui profesionist (psiholog sau medic psihiatru) este o dovadă de putere – nu o slăbiciune. Și este important să reții că tratamentul tulburărilor mintale este eficient. Persoanele care primesc îngrijire adecvată se pot vindeca complet sau își pot îmbunătăți semnificativ simptomele și pot trăi o viață împlinită, bogată în satisfacții.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol