CITIRE

8 greșeli frecvente pe care le faci la sală și cum...

8 greșeli frecvente pe care le faci la sală și cum poți să le corectezi

Articol realizat de Cristian Țene

Pentru că sănătatea este un subiect important pentru fiecare dintre noi și ar trebui să îi acordăm o atenție deosebită, este recomandat să facem sport. În urma unui studiu realizat de Institutului Național de Statistică, 15% din populație României este obeză, iar o treime, supraponderală.

Profesorul doctor Camelia Vizireanu, decanul Facultății de Ştiinţă şi Ingineria Alimentelor, a declarat pentru ProTv: “Este recomandat să respectăm echilibrul acela între proteine, lipide şi glucide din raţia alimentară, numai că volumul de alimente care se consumă este mult mai mare decât cel necesar. Pentru o activitate medie, de birou, cu munca sedentară, consumul zilnic ar trebui să se raporteze undeva la 2500, până în 3000 de kilocalorii pe zi.”

Sursa: zf.ro

O modă tot mai întâlnită printre români este mersul la sala de forță. Unii merg pentru obține o masa musculară ca cea a lui Arnold Schwarzenegger, în timp ce alții pentru a slăbi și  a avea o condiție fizică mai bună. Acest articol se adresează celor care sunt la început în sala de forță, dar și celor care nu obțin rezultatele dorite și subliniază 8 greșeli fundamentale pe care le faci, adesea involuntar:

  1. Echipamentul inadecvat – Hainele prea largi te pot incomoda când execuți anumite exerciții la aparate, dar și cele prea scurte te pot face să te simți rigid. Cel mai bun echipament este unul format dintr-un material de bumbac pentru o absorție rapidă a transapirației, o pereche de adidași cu o taplă din spumă care să preia din tensinea care este exercitată asupra picioarelor, dar  trebuie să optezi spre o pereche în care să te simți cât mai confortabil.
  2. Mănanci prea mult înainte de antrenament – Este o greșeală des întâlnită pentru că cei mai mulți consideră că dacă au o masă copiasă vor avea energie mai multă, ceea ce este contrar așteptărilor. Înainte de antrenament, optează pentru un fruct, un baton cu cereale/proteine, un smoothie energizant sau un iaurt grecesc.
  3. Evitarea încălzirii – Încălzirea mușchilor și articulațiilor înainte de fiecare antrenament este una dintre cele mai mari greșeli și adesea se soldează cu accidentări destul de grave, ca rupturi musculare, entorse, întinderi, etc. Pe lângă exercițiile de stretching, trebuie executate exerciții cu greutăți mici pentru încălzirea mușcilor pe care dorești să-i antrenezi în acea sesiune. Greutățile și intensitatea exercițiilor trebuie crescute treptat.

    Sursa: the42.ie

  4. Folosirea greutăților prea mari – Această greșeală nu face decât să solicite articulațiile și să pună o presiune pe coloană și nu vor avea rezultatele așteptate pentru creșterea masei musculare. O greutate prea mare și o execuție greșită a exercițiului nu este deloc benefic pentru organism și nici nu produce o dezvoltare a masei musculare, dar despre acest aspect și executarea corectă a exercițiilor pentru toate grupele musculare vom discuta pe larg în viitoarele articole.

    Sursa: thenattybrofessor.wordpress.com

  5. Antrenamentul zilnic – Nu ar trebui să te antrenezi în fiecare zi. Cel mai indicat ar fi s[ te antrenezi între 3 și 5 zile, pentru a-i oferi corpului timp de odihnă și refacerea mușchilor.
  6. Nu dormi suficient – Nopțile nedormite nu merg mână în mână cu antrenamentele de la sală. Este necesar un somn de minim 7 ore pe zi.
  7. Dietă haotică – Specialiștii spun că o dietă echilibrată de macronutrienți reprezintă cel mai important lucru atunci când îți dorești un corp de invidiat.
  8. Nu ștergi aparatele și nu pui greutățile la locul lor – Acest tip de comportament îi afecteză pe ceilalți din sală și dă dovadă de lipsa bunului simț.

ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.