21 mai 2024, 0:49

Adevăratul preț pentru articolele ieftine de la Shein sau Temu

În ultimii ani, nenumărate studii și cărți au analizat amprenta semnificativă pe care o are asupra mediului „moda rapidă” (fast fashion).

În ciuda acestui fapt, lumea hainelor produse în masă, ieftine și livrate rapid, care țin pasul cu tendințele actuale în câteva zile, continuă să prospere, iar cererea este în creștere. Această industrie ar putea ajunge la 142 de miliarde de dolari anul acesta, reprezentând o creștere cu 15% față de anul trecut.

Două companii chineze, Shein, cunoscută pentru produsele sale „fast fashion”, și Temu, o piață online cu creștere rapidă, au câștigat o popularitate din ce în ce mai mare în Statele Unite și Europa.

Un factor care contribuie la creșterea acestor companii chineze este angajamentul lor de a livra produse clienților cât mai rapid posibil, adesea pe calea aerului, scrie publicația ungară Qubit.

Conform unui raport de anul trecut al Congresului SUA, Shein și Temu transportă zilnic însumat 600.000 de pachete în SUA.

Datele de la Cargo Facts Consulting indică faptul că Shein livrează zilnic 5.000 de tone de mărfuri, iar Temu livrează 4.000 de tone.

La acestea se adaugă cele 1.800 de tone combinate de la giganții chinezi Alibaba și TikTok, însumând astfel 10.800 de tone pe zi – o cantitate care ar putea fi transportată cu 96 de avioane cargo Boeing 747-400F.

Însă impactul asupra mediului în cazul transportului aerian este semnificativ.

Potrivit calculatorului CarbonCare, expedierea unui pachet de jumătate de kilogram din Shanghai către unul dintre cele mai aglomerate aeroporturi din Europa, Schiphol din Amsterdam, emite 2,05 kilograme de dioxid de carbon.

Prin comparație, expedierea aceluiași pachet pe mare de la Shanghai către portul Rotterdam produce o valoare de 51 de ori mai mică a gazelor cu efect de seră, echivalentul a 0,04 kg de dioxid de carbon care intră în atmosferă.


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol