20 aprilie 2024, 10:07

Ai început 2019 fără job? Angajatorii și-au schițat deja profilul candidatului ideal

Recrutorii sunt de părere că pentru a câștiga un loc de muncă sau pentru a-l menține pe cel actual, candidatul, respectiv angajatul, trebuie să aibă sau să dobândească o serie de calități. Astfel, pe baza cerințelor specialiștilor în resurse umane am întocmit o listă de calități esențiale.

În acest moment, România trece prin cea mai gravă criză a forţei de muncă din istoria recentă. Firmele şi-ar dori să se extindă, dar nu găsesc oameni potriviţi pentru posturile pe care le scot la concurs. De departe, lipsesc muncitorii calificaţi. La criza masivă au dus, potrivit experţilor, scăderea natalităţii, ieşirea la pensie şi exodul românilor în străinătate.

În acest context, angajatul român trebuie să ştie că atunci când se află faţă în faţă cu potenţialul angajator trebuie să demonstreze că deţine experienţă, că este interesat de programele de formare şi că este orientat spre rezultate.

Experienţă, interes pentru programele de dezvoltare profesională şi rezultate. Acestea sunt atributele pe care un angajator se așteaptă să le găsească la candidații săi sau cel puţin aşa arată un clasament realizat de specialiştii din domeniul resurselor umane.

Dacă în anii trecuţi angajatorii români nu puneau atât de mult preţ pe experienţă şi erau dispuşi să aducă în companii oameni aflaţi la început de drum, în care să facă investiţii masive, în 2019 vor pune preţ pe experienţa dobândită de potențialii angajaţi. Tot mai mulţi angajatori descoperă că impactul experienţei asupra unui loc de muncă este major.

Potențial și dezvoltare continuă

Prin urmare, angajatorii trebuie să se concentreze pe dezvoltarea culturii organizaţionale, dar şi să îi ofere viitorului angajat oportunităţi de dezvoltare, recunoaşterea meritelor şi relaţii de muncă armonioase. Cât despre interesul viitorului angajat pentru programele de formare, recrutorii afirmă că spre deosebire de anii trecuţi, în topul cerinţelor primează interesul arătat de candidat pentru învăţarea continuă.

De ce e bine să fii proactiv?

Angajatorii pun foarte mare preț pe această calitate. Nu oricine are capacitatea de a se gândi și de a acționa înainte, cu alte cuvinte de a anticipa ce urmează să se întâmple. Persoanele proactive sunt acelea care au inițiativa de a acționa și care vin cu idei creative.

Buna comunicare
Expertii spun ca productivitatea companiei si bunastarea angajatilor au la baza o comunicare buna. Ei apreciaza ca sunt cautate persoanele care comunica usor si care pot oferi un feed-back imediat si sincer, atat pentru ceea ce este pozitiv, cat si pentru ceea ce ii deranjeaza.

Orientarea către client
Daca veti avea capacitatea si deschiderea pentru a face tot ce va sta in putinta pentru a veni in intampinarea nevoilor clientului, prin serviciile sau produsele oferite, aveti sanse mari sa va pastrati locul de munca sau sa obtineti unul nou.

Dinamism
Rutina este unul dintre cei mai mari dusmani ai angajatilor. Un salariat dinamic nu este neaparat o persoana activa din punct de vedere fizic, desi de multe ori presupune si acest lucru. O persoana dinamica, descrie Alina Botezatu, este mai degraba una care contribuie la rezolvarea sarcinilor intr-un ritm alert, sustinut.

Sursa adevarul.ro

 


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol