28 martie 2024, 19:48

Alina Bârgăoanu și Mirela Iamandi Stimus – cum poate fi combătut fenomenul „fake news”

Termenul de “fake news” a pătruns în discursul politic odată cu ultimele alegeri prezidențiale din Statele Unite, atunci când ambele partide principale, Democrat și Republican, s-au acuzat reciproc de propagare a știrilor false. Recent, un nou scandal a cuprins media internațională, atunci când firma de consultanță, Cambridge Analytica a fost acuzată că ar fi manipulat numeroase conturi de Facebook pentru a influența rezultatul alegerilor din mai multe state. Încă și mai recent, în Malaezia a fost aprobat un proiect de lege care vizează incriminarea și pedepsirea cu până la 6 ani de închisoare a persoanelor care diseminează știri false. Astfel, fenomenul „fake news” devine un subiect cu efecte globale, o adevărată epidemie.

În cadrul emisiunii Serviciul de Noapte cu Maria Țoghină de la Radio România Actualități, această temă va fi dezbătută alături de Alina Bârgăoanu și Mirela Iamandi Stimus.

Alina Bârgăoanu, sursa: facebook.com

Alina Bârgăoanu este profesor universitar și decan al Facultății de Comunicare și Relații Publice din cadrul SNSPA, membră în grupul la nivel înalt constituit de UE pentru dezvoltarea unei strategii în vederea combaterii acestui fenomen și a dezinformării în mediul online. Din 2018 este președintele comisiei ARACIS „Științe sociale, politice și ale comunicării”. Totodată din 2014 este Președinte al Consiliului de Administrație al Institutului European din România și președinte ECREA – Communication and the European Public Sphere Temporary Working Group.

Cu o vastă experiență didactică (Prorector SNSPA, Rector interimar SNSPA, Profesor Universitar, coordonator de doctorate SNSPA) Alina Bârgăoanu a publicat diferite articole și capitole în lucrări de specialitate dintre care menționăm

  • “Nothing bad could come out from the EU? An Analysis of Euroenthusiasm among young Romanian students”. In Radu, L., Bârgăoanu, A., Corbu, N. (coord.) (2013). The Crisis of the European Union. Identity, Citizenship, and Solidarity Reassessed, Bucharest: comunicare.ro
  • “The Rise of Euroscepticism in Times of Crisis. Evidence from the 2008-2013 Eurobarometers” In Romanian Journal of Communication and Public Relations, Vol. 16 No. 1, pp. 9-23
  • “Politica de Coeziune a Uniunii Europene în perioada post-criză”. În Angli oiu, G. Europenizarea. Studii de guvernare i securitate. Bucharest: C.H. Beck
  • “Framing European Issues in Romanian Media”, International Conference The New World of Public Opinion Research World Association of Public Opinion Research, Amsterdam.

Mirela Iamandi Stimus este fost jurnalist. Totodată ea este doctor în comunicare politică în SUA și specialist în Comunicare la Comitetul de Coordonare a Comunicării pentru ONU.

Mirela Iamandi Stimus, sursa: facebook.com


ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

Comentariile sunt oprite pentru acest articol